رنگ‌زمینه

صفحه اصلی > سیاست : به دکتر پزشکیان رای می‌دهم

به دکتر پزشکیان رای می‌دهم

حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی، رئیس پیشین مجلس و کاندیدای دو انتخابات ریاست‌جمهوری سال‌های 84 و 88 اعلام کرد، پدرش در انتخابات پیش‌رو از دکتر مسعود پزشکیان حمایت کرده و به او رای می‌دهد زیرا معتقد است که پزشکیان می‌تواند منجی جمهوریت نظام باشد.
حسن کروبی که با خبرگزاری انصاف‌نیوز مصاحبه کرده است، می‌گوید: «بعد از ۱۴ سال که پدرم در حصر به سر می‌برد، هنوز از اصلاح کشور ناامید نشده. او از سال ۸۴ درباره از بین رفتن جمهوریت نظام هشدار داد و هزینه آن را نیز تا الان پرداخت کرده است. پیام ایشان این است که با رای به آقای دکتر مسعود پزشکیان برای تحقق سه هدف اساسی برای نجات کشور لازم است:
‌عبور از تحریم‌ها؛ که کمر ملت ایران را شکسته و توسعه ایران را نابود کرده است و به نظر می‌رسد با یاری دیپلمات‌هایی برجسته چون دکتر ظریف در مقام مشاور دولت احتمالی دکتر پزشکیان می‌تواند در این دوران محقق شود.
‌احقاق حقوق ملت؛ از زن و مرد و حفظ حریم خصوصی شهروندان در سبک زندگی و حجاب و اخلاق و آزادی‌ها و انتخاب‌ها و خلاصه «یک زندگی معمولی» که با دخالت حکومت محدود شده و جوانان را ناگزیر از مهاجرت کرده است، دولت آینده می‌تواند با جمع کردن بساط گشت‌های ارشاد و مشابه آن و ارائه لوایحی برای انتخابات آزاد امید به اصلاح را به جامعه بازگرداند.
مبارزه با فساد؛ یک مافیای سیاسی اقتصادی می‌خواهد با تصدی ریاست‌جمهوری، جمهوری اسلامی را به حکومتی که منافع مالی و منافع سیاسی را به هم آمیخته، بدل کند.
مرحوم امام همواره با حضور نظامیان در سیاست مخالف بود و در همان سال ۶۰ به نظامیان و شبه‌نظامیان عضو سپاه دستور دادند میان حزب و سپاه یکی را انتخاب کنند چون تجمیع قدرت به استبداد می‌انجامد و فساد ایجاد می‌کند و این روش عقلا در همه جای جهان است.
دکتر پزشکیان براساس این سه اصل می‌تواند احیاگر جمهوریت نظام باشد و در شرایط ردصلاحیت گسترده نامزدهای اصلاح‌طلب و مستقل به روزنه‌ای برای اتحاد اصلاح‌طلبان و تحول‌خواهان بدل شود و به سبب سلامت نفس و دوری از فساد، می‌تواند رئیس‌جمهور خوبی برای ایران شود و نهاد انتخابات را زنده کند. برای تحقق این هدف حضور اکثریت ملت پای صندوق رای و تکیه دکتر پزشکیان بر مطالبات ملت به‌خصوص سه محور فوق‌ ضروری است و من نیز از حصر با همه دوری در کنار شما هستم.
حسین کروبی در پایان گفت: اگر خصومت و حسادت برخی اصلاح‌طلبان در سال ۱۳۸۴ نبود، مهدی کروبی رئیس‌جمهور بود و بلای محمود احمدی‌نژاد بر سر ملت فرود نمی‌آمد و پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت نمی‌رفت و تحریم‌ها شکل نمی‌گرفت‌. او در همه سال‌های حصر غیرقانونی بر امید و اصلاح و مبارزه قانونی تاکید کرده است و حتی در سال ۱۴۰۰ هم برای جلوگیری از انتخاب از پیش تعیین شده برای ریاست دولت تلاش کرد و به نامزد مقابل او رای داد.

sazandegi

پست های مرتبط

امید ایران

حاشیه‌هایی از دور دوم انتخابات یکی از همکاران عکاس، تصویری برای ما…

5 جولای 2024

رویکردهای توسعه در دولت پزشکیان

 مسیر دولت آینده چگونه باید به توسعه ختم شود؟ جهانبخش خانجانی عضو…

4 جولای 2024

نیازمند یک آری بزرگ هستیم

محمدجواد ظریف در آخرین روز تبلیغات ریاست‌جمهوری به دو استان کشور سفر…

4 جولای 2024

دیدگاهتان را بنویسید