رنگ‌زمینه

صفحه اصلی > فرهنگ : تجلیل از علی‌نژاد

تجلیل از علی‌نژاد

دورهمی روزنامه‌نگاران برگزار شد

 

پنج‌شنبه‌شنب ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ دورهمی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران با حضور اعضای انجمن، پیش‌کسوتان این حرفه و بسیاری از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران که نزدیک به ۳۰۰ نفر می‌شدند، برگزار شد. حمیدرضا اسلامی، دبیر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران در این مراسم گفت: امشب افتخار داریم میزبان شما روزنامه‌نگاران باشیم. امشب از دو روزنامه‌نگار که سال‌ها برای روزنامه‌نگاری مستقل و پیشرو زحمت کشیدند، تجلیل می‌کنیم. وی اعلام کرد که در این مراسم از آقای سیروس علی‌نژاد و خانم لیلا رستگار به پاس یک عمر فعالیت شریف و حرفه‌ای در ساحت روزنامه‌نگاری تقدیر می‌شود. البته خانم لیلا رستگار به دلیل سفر نتوانست در مراسم حاضر شود. انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران و انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، تقدیرنامه‌هایی را برای اهدا به این دو روزنامه‌ پیش‌کسوت تهیه کرده بودند. هادی حیدری طراح و کارتونیست ایرانی نیز به سفارش انجمن، طرح‌هایی از پرتره این دو روزنامه‌نگار کشیده بود.

دولت‌ها می‌روند اما روزنامه‌نگاران می‌مانند
اکبر منتجبی، رئیس هیأت مدیره انجمن نیز در این مراسم گفت: امیدواریم دولت جدید از دخالت در کار روزنامه‌ها و روزنامه‌نگاران پرهیز کند و امور صنفی را به نهادهای صنفی بسپارد. ما بهتر از هر دولتی به نقاط ضعف و قوت خود آگاهیم و اگر امنیت داشته باشیم، می‌توانیم مرجعیت رسانه‌ای از دست رفته را دوباره به کشور بازگردانیم و آن را احیا کنیم. اعضای محترم انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، دوستان و همکاران، انجمن خانه‌ تک‌تک ماست. بی‌شک ما بی‌ایراد نبوده و نیستیم. قطعا کاستی‌هایی داریم اما انجمن را تنها نگذارید. چراغش با حضور شما روشن می‌ماند. ما در کنار هم می‌توانیم، قدرتمند باشیم. در هیچ‌ کجای دنیا، نظام صنفی بدون وجود تشکل‌ها و سندیکاهای مستقل معنایی ندارد. در ایران هم لازمه تشکیل نظام صنفی مطبوعاتی قدرتمند، تقویت آزادی‌های سندیکایی است. ما با هم می‌توانیم تن واحدی باشیم که هیچ زخمی آن را از پا نیندازد. از شما برای اعتمادی که طی این مدت به انجمن داشته‌اید، سپاسگزاریم. در کنار ما بمانید و حضورتان را در انجمن بیشتر کنید.

علی‌نژاد نه یک اسم بلکه یک رسم است
در ادامه حمیدرضا اسلامی، دبیر انجمن از دکتر فریدون صدیقی دعوت کرد تا به جایگاه بیاید و در وصف جایگاه سیروس علی‌نژاد سخن بگوید. فریدون صدیقی پس از حضور در جایگاه گفت: به نام نامی سیروس علی‌نژاد که نه یک اسم بلکه یک رسم است. نه یک نام بلکه آیین است. صدیقی تاکید کرد که از نسل ما روزنامه‌نگاران تنها چند نفری باقی مانده‌اند که یکی از قله‌های آن سیروس علی‌نژاد است. سیروس علی‌نژاد هم روزنامه‌نگار است هم ادیب. امشب از این نسل دو تن در سالن حاضر هستند که یکی از آنها علی‌اکبر قاضی‌زاده است و دیگری سیروس علی‌نژاد. آقای صدیقی در ادامه با اشاره به سوابق علی‌نژاد در روزنامه‌نگاری از حاضران خواست بایستند و این روزنامه‌نگار را تشویق کنند. سیروس علی‌نژاد وقتی با تشویق حاضران و روزنامه‌نگاران در جایگاه قرار گرفت، ابتدا گفت نمی‌دانست قرار است از او تجلیل شود. همچنین نمی‌دانست چنین میهمانی باشکوهی قرار است برگزار شود. برای همین هم از پیش سخنانی آماده نکرده است. با این حال چه باید کرد و جز روزنامه‌نگاری چه باید گفت. آقای علی‌نژاد در ادامه سخنرانی خود از تنگناها در کار روزنامه‌نگاری سخن گفت و در انتها افزود: من امیدوارم در شرایطی که آزادی بیشتر باشد و رسانه‌ها آزادتر باشند هم دور هم جمع شویم. فریدون صدیقی ، نرگس جودکی و هادی حیدری با تشویق روزنامه‌نگاران برای اهدای لوح و تابلو در جایگاه حاضر شدند. اکبر منتجبی در پایان با تشکر ویژه از علی ربیعی توضیح داد که برپایی این برنامه بدون همراهی و کمک آقای ربیعی امکان‌پذیر نبود.

sazandegi

پست های مرتبط

رستم در تهران

گفت‌وگوی سازندگی با “حسین پارسایی”، کارگردان نمایش “نبرد رستم و سهراب” ⭕️رستم…

۲۱ شهریور ۱۴۰۳

آنهایی که بازنگشتند

چالش مخاطب در صداوسیما   مدیر شبکه نسیم، ضمن اعلام برنامه‌های جدید…

۱۹ شهریور ۱۴۰۳

وقت خداحافظی نیست

درخواست از “فرامرز قریبیان”   هنرمندانی که به مراسم بزرگداشت فرامرز قریبیان…

۱۷ شهریور ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید