ترافیکهای کیلومتری پس از باران
دیروز هر کسی، هر جای تهران که بود در ترافیکهای چند کیلومتری مانده بود. صدای بوق ممتدد ماشینها، بیحرکت ماندن خودروها، صفهای چندین متری برای تاکسی و اتوبوس، خروجی عملکرد شهرداری است که نتوانسته با استفاده از طرحهای ترافیکی همچنین توسعه حمل و نقل عمومی، استفاده از خودروی شخصی در معابر شهر را به حداقل برساند. طبیعی است وقتی اتوبوس، تاکسی و حتی خطوط مترو کفاف جمعیت ۱۳ میلیونی تهران در روز را نمیدهد، شهروندان به سمت استفاده از خودروهای شخصی روی میآورند. وقتی این حجم از خودرو به خیابانها میآید؛ آن هم در روزهای بارانی که به طور معمول سرعت ماشینها کمتر است و البته به دلیل شرایط جوی مردم سعی میکنند، در خیابان نمانده و از خودروی خود استفاده میکنند، قاعدتا باید شاهد قفل شدن معابر در گوشه گوشه شهر باشیم،. اتوبانهای همت، صیاد و امام علی و … که قفل، بعد از آن هم ترافیک به معابر فرعی پس میزند و زندگی مردم را در کوچه و خیابان هم با مشکل روبهرو میکند. در غیاب «مدیریت شهری هوشمند و کاربلد» تاکسیهای شخصی با فرصتطلبی از وضع موجود، مسیری که همیشه شهروندان ۵۰ هزار تومان پرداخت میکنند را کرایه ۸۰۰ هزار تومانی درخواست میکردند و خبری از تاکسیهای اینترنتی هم نبود!