رنگ‌زمینه

صفحه اصلی > فرهنگ : در کنار فردین

در کنار فردین

“سعید راد” به خاک سپرده شد

 

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد سعید راد، بازیگر سینما و تلویزیون با حضور مردم و هنرمندان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم علی دهکردی، مدیرعامل‌خانه سینما عنوان کرد: امروز خداوند میزبان سعید راد است و فردین بزرگ، بهمن مفید، ناصر ملک‌مطیعی بزرگ و ستاره‌های بزرگ سینمای ما، میزبان یک همیشه ستاره و ابرستاره به نام سعید راد هستند. سینما ستاره خود را از دست داد ولی ستاره خاموش‌شدنی نیست و اگر بپذیریم بازیگری عشق است، مطابق شعر هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق؛ این عشق پایان ندارد. پس از این محمدمهدی عسگرپور، رئیس هیات‌مدیره خانه سینما، گفت: امروز برای بدرقه ستاره درخشان سینمای ایران گردهم آمده‌ایم. فردی که عاشق وطن و هموطنان خود بود و در کار حرفه‌ای بسیار جدی بود. مجموعه اینها یک معجون تکرارنشدنی به اسم سعید راد را پدید می‌آورد. وی افزود: تقریباً دیگر آرزوی دست‌نیافتنی شده است. در مراسم بدرقه عزیزان و هنرمندان بگوییم این عزیزان به خوبی و راحتی زندگی کردند. انگار عادی شده است در سختی زندگی کنیم و ممنوعیت‌های بی‌جهت بر عزیزان اعمال شود. همه با سختی‌های سعید راد آشنا هستیم اما این عشق به وطن بود که منجر به بازگشت سعید راد شد.
در ادامه پژمان بازغی، رئیس انجمن بازیگران ضمن تسلیت به خانواده راد، گفت: در اولین فیلمی که سعید راد بعد از ۱۸ سال بازی کرد با او همکاری داشتم و شاگرد او بودم و معتقدم این ستاره‌ها روشنگر راه جوانان سینما هستند. تعجب می‌کنم چهره‌های جوان سینما را در این مراسم نمی‌بینم تا قدردانی مناسبی از کسانی که چراغ سینما را روشن نگه داشتند، صورت پذیرد. در ادامه مجری برنامه از باشگاه پرسپولیس تشکر کرد و با خطاب کردن رضا درویش و یادآوری ورزشکاری سعید راد، از حضور چهره‌های ورزشی مثل حمید استیلی و محمود خردبین برای حضور قدردانی کرد.پس از این سام راد، پسر سعید راد گفت: قلب پدر من خوشحال است که شما را می‌بیند. سینمای ایران یک بازیگر محبوب و عقاب حرفه‌ای را از دست داد و ما نیز پدرمان را از دست دادیم. هر شخصی بین تاریخ تولد و تاریخ فوت یک خط تیره دارد، بابای من آن خط تیره را برای شما به خوبی زندگی کرد. از شما می‌خواهم طوری زندگی کنید هر که شما را به یاد می‌آورد به خوبی باشد.
پس از این نگاه راد، دختر مرحوم سعید راد نیز عنوان کرد: سعید راد هنرمندی بود که سال‌ها بر پرده درخشید، عشق او دوربین بود و زندگی‌اش سینما، نفسش پرسپولیس و قلبش برای ما و نوه‌ها می‌تپید. همه از ناخوش شدن پدر متعجب شدند و سوال پیش آمد که چطور سعید راد ورزشکار به واسطه زمین خوردن زمین‌گیر شد؛ ۱۰ ماه تمام من و خانواده با تمام قدرت و عشق به پدر خدمت کردیم تا جایی که به تشخیص دکتر، نگهداری از او از توان ما خارج شد و پدر را به کلینیک تخصصی و خصوصی سالمندان فرستادیم.
وی ضمن گلایه از قضاوت‌ها، مطرح کرد: متاسفانه قضاوت کردن برای آدم‌های بی‌فکر و کوته‌فکر مثل آب خوردن شده است. پدرم همیشه از این عادت غلط رنج می‌‌برد و خط قرمز او بود. این روزگاری که هر روز برای «علی خوشدست» مثل مردن بود. چشم انتظار بازگشت بود تا دوباره آن سعید راد پرقدرت شود و هر روز می‌پرسید نگاه، من خوب می‌شوم؟ حیف که این انتظار بی‌حاصل بود.
نگاه راد یادآور شد: سعید راد مثل فیلم‌های خود شخصیتی قوی، بی‌ریا با اعتماد به‌نفس و متکی به خود با عشق و شکوه بود و دوست نداشت با چهره دیگری از چهره به یاد ماندنی‌اش در سینما شناخته شود، از همین‌رو نمی‌خواست با کسی دیدار کند. درحالی که از درگذشت بیتا فرهی، آتیلا پسیانی و داریوش مهرجویی ناراحت و اندوهگین بود و کوچ نابه‌هنگام رضا داوودنژاد، بغض او را ترکاند و برای او اشک ریخت.
دختر راد در پایان گفت: سعید راد ستاره‌ای که متولد شد و خواهد ماند. یاور همیشه مومن تو برو سفر سلامت، غم من مخور که دوریت برای من شده عادت.

sazandegi

پست های مرتبط

وقت خداحافظی نیست

درخواست از “فرامرز قریبیان”   هنرمندانی که به مراسم بزرگداشت فرامرز قریبیان…

۱۷ شهریور ۱۴۰۳

عذاب جمعی

درباره فیلم جوکر۲   جشنواره فیلم ونیز درحالی به روزهای پایانی رسیده…

۱۶ شهریور ۱۴۰۳

طبقه مذهبیون مرفه

بررسی عدالت اجتماعی در مدارس   امسال در میان ۳۰ نفر نخست…

۱۶ شهریور ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید