رنگ‌زمینه

صفحه اصلی > دسته‌بندی نشده : رسانه موثرتر از موشک و پهپاد

رسانه موثرتر از موشک و پهپاد

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال 1403 ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند. ایشان تاکید کردند: «جمع‌بندی نظرات کارشناسان اقتصادی ما را به این نتیجه می‌رساند که کلید حل مشکلات اقتصادی کشور ازجمله «تورم»، «اشتغال» و «ارزش پول ملی» مساله «تولید» است و به ‌همین دلیل در چند سال گذشته برموضوع تولید تکیه شده است. بر همین اساس در سال جدید نیز تکیه بر مساله تولید است و انتظار داریم که در موضوع تولید یک جهش روی دهد».
رهبری در نخستین روز سال نو در دیدار نوروزی با قشرهای مختلف مردم، برنامه‌ریزی و تلاش مسئولان برای «ورود و بسیج همت‌ها، سرمایه‌ها و ابتکارات ملت» در عرصه اقتصاد را لازمه تحقق شعار بسیار مهم سال 1403 خواندند و با اشاره به تاثیر بهبود مسائل اقتصادی در دین و دنیای مردم، تاکید کردند: دشمن با انکار زمینه‌ها، ظرفیت‌ها و عوامل پیشرفت در کشور، خاموش شدن نور امید در دل ملت را نشانه رفته اما مردم و جوانان با تلاش بی‌وقفه و پرهیز از اختلافات، افق روشن آینده را پیگیری می‌کنند. آیت‌الله خامنه‌ای با تبریک مجدد عید سعید نوروز به آحاد ملت، همزمانی بهار طبیعت و بهار معنویت را زمینه‌ساز طراوت و رویش و شکوفایی جسم و روح و جان انسان برشمردند و افزودند: هنر و قدرت ماه رمضان این است که با نسیم معنوی روزه و عبادات و توسل و مناجات، انسان غیرغافل را در مسیر صلاح و بندگی به شوق و تلاش می‌کشاند.
ایشان، مصادف ‌شدن سال نو با اولین سال اجرای برنامه هفتم توسعه را عامل دیگری برای تلاش روزافزون مسئولان دانستند و گفتند: باید در پایان برنامه هفتم که با هدف کلی شکوفایی اقتصادی همراه با عدالت تدوین شده، «تورم تک‌رقمی شود، ساختار بودجه اصلاح و نظام مالیاتی متحول شود، حداقل ۹۰ درصد کالاهای اساسی در کشور تولید و طرح‌های عظیم ملی انجام شود» که رسیدن به این اهداف اساسی بدون حضور مردم در عرصه اقتصاد ممکن نیست؛ بنابراین باید از توانایی‌های مختلف و متفاوت ملت استفاده خردمندانه و کامل شود.
همچنین ششم فروردین ‌ماه جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب به دیدار رهبر انقلاب رفتند. ایشان در این دیدار مطرح کردند که به تامین مقاصد و اهداف مورد نظر در زمینه اعتلای شعر کمک شود. رهبری گفتند: امروز بیش از آنچه که موشک و پهپاد و هواپیما و ابزارهای جنگی و اینها تاثیر بگذارند در عقب راندن دشمن، رسانه‌ها هستند که تاثیر می‌گذارند و دل‌ها و ذهن‌ها را تحت تاثیر قرا می‌دهند. جنگ، جنگ رسانه‌ای است.
ایشان به بیان چند توصیه خطاب به شاعران و دست‌اندرکاران شعر و ادب فارسی پرداختند و در توصیه اول با اشاره به ضعف ترجمه و برگردان اشعار خوب و قوی فارسی به دیگر زبان‌ها گفتند: شعر خوب باید در معرض استفاده افکار عمومی دنیا قرار بگیرد بنابراین باید نهضت ترجمه ایجاد شود تا اشعار با نثر شاعرانه، گویا و قوی در اختیار دیگران قرار بگیرد که این کار مهم و سخت، کار دولت است. ایشان با ابراز تاسف از مظلوم واقع شدن زبان فارسی در برابر هجوم لغات بیگانه در توصیه‌ای دیگر، پاسداشت این زبان پرکشش و قابل توسعه را مورد تاکید قرار دادند و گفتند: در مقابل این هجمه باید کلمات معادل فارسی که بعضاً بسیار زیباتر و استعمال آنها آسان‌تر است، استفاده شود و با کاستن از لغات فرنگی به خلوص زبان فارسی افزوده شود.

مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه
عصر سه‌شنبه هفتم فروردین، رهبری در دیدار اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه با تجلیل از ایستادگی بی‌نظیر نیروهای مقاومت فلسطین همچنین مردم غزه تاکید کردند: صبر تاریخی مردم غزه در مقابل جنایت‌ها و وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی که با حمایت کامل غرب انجام می‌شود، یک پدیده عظیم است که حقیقتاً به اسلام عزت بخشیده و موضوع فلسطین را به‌‌رغم خواست دشمن به مساله اول جهان تبدیل کرده است. ایشان با تاکید بر اینکه کشتار مردم غزه و نسل‌کشی در این منطقه هر انسان صاحب وجدانی را متاثر می‌کند، افزودند: جمهوری اسلامی ایران در موضوع حمایت از قضیه فلسطین و مردم مظلوم و مقاوم غزه هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.
آیت‌الله خامنه‌ای موضوع حمایت افکار عمومی بین‌المللی همچنین افکار عمومی جهان اسلام به‌ ویژه دنیای عرب از مردم غزه را مهم ارزیابی کردند و گفتند: اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای مقاومت فلسطین تاکنون بسیار خوب و جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است و باید در این زمینه بیش از پیش اقدام شود. ایشان همچنین یاد شهید «العاروری» از رهبران حماس را که به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، گرامی داشتند و خاطرنشان کردند: این شهید بزرگوار شخصیت برجسته‌ای بود که عاقبت مبارک شهادت، پاداش خداوند متعال به مجاهدت‌های وی بود.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین عصر روز پنج‌شنبه، نهم فروردین ‌ماه در دیدار آقای «زیاد النَّخالة»، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین و هیات همراه، نیروهای مقاومت و مردم غزه را تا این لحظه، پیروز میدان خواندند و تاکید کردند: اوج عزت و ایستادگی مردم غزه و فلسطین و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی در این جنگ 6 ماهه، یک حادثه و پدیده‌ای الهی است. آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین خاطرنشان کردند: به‌ فضل الهی شما پیروزی نهایی مردم غزه را خواهید دید.
رهبری با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه گفتند: اینکه رژیم صهیونیستی با آن همه ساز و برگ نظامی و پشتیبانی‌های قدرت‌های ظالم دنیا، اقدام به کشتار زنان و کودکان می‌کند، نشان می‌دهد این رژیم قادر به مقابله با نیروهای مقاومت و شکست آنها نیست.

sazandegi

«پست قبلی

پست بعدی»

پست های مرتبط

اخلاق‌مند و مردم‌دار

چند سطری در حمایت از «مسعود پزشکیان» که نجات ایران در رای…

2 جولای 2024

برای ایران

محمدطبیبیان،مسعودنیلی،موسی‌غنی‌نژاد،داودسوری و فرهادنیلی پنج اقتصاددان آزادی‌خواه از مسعودپزشکیان حمایت کردند   دلایل…

2 جولای 2024

حمایت تمام‌قد روشنفکران از پزشکیان

محمدعلی موحد، محمد مجتهدشبستری، عبدالکریم سروش، محمدمهدی جعفری محمدعلی همایون کاتوزیان و…

2 جولای 2024

دیدگاهتان را بنویسید