ماجرای سقوط بلگرد سیدابراهیم رئیسی همچنان محل پرسش و سوال است. همچنان این سوال وجود دارد که چه اتفاقی رخ داده که این بالگرد سقوط کرده است. گمانهزنیها از آنجایی شدت گرفت که سیدمصطفی میرسلیم، سیاستمدار و نماینده مجلس در توئیتی خطاب به محمد مخبر نوشت: «جناب مخبر حتماً رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسجمهوری فقید و همکارانش شد را باید اولویت دهد. این فاجعه بسیار برای نظام ما خسارتبار است». این موضوع دامنه شایعات را به ناگهان افزایش داد. پیش از آن احتمال دست داشتن نیروهای خارجی رد شده بود و بیشتر تحلیلها و سخنان بر این محور بود که به دلیل شرایط جوی و مه سنگین، بالگرد دچار مشکلاتی شده است. به همین دلیل نیز سردار اسماعیل کوثری که یکی از منتخبان مجلس دوازدهم است، خبر داد: تیمی در ستاد کل نیروهای مسلح مامور بررسی حادثه سقوط بالگرد رئیسجمهور فقید سیدابراهیم رئیسی و هیات همراهش شده است. او همچنین افزود که سرپرست این تیم سردار علی عبداللهی است. بنا بر آنچه کوثری گفته است: «با توجه به شرایط جوی و جغرافیایی و نیز ارتفاعات سر به فلک کشیده ارسباران که منطقه بسیار پیچیدهای است، درحال حاضر تیمی از طرف ستاد کل نیروهای مسلح به سرپرستی سردار علی عبداللهی مشخص شده که به بررسی جامع و کامل این اتفاق بپردازند و حتماً گزارش آن به دست مردم خواهد رسید». سردار علی عبداللهیعلیآبادی، نظامی ۶۵ سالهای است که هماکنون به عنوان معاون هماهنگکننده ستاد کل نیروهای مسلح فعالیت میکند. وی تا سال ۱۳۶۶ بهعنوان نیروی اطلاعات و عملیات در قرارگاههای مختلف سپاه در جنوب فعالیت میکرد و در سال ۱۳۶۹ نیز درجه سرتیپی خود را دریافت کرد. پیش از اینکه آقای کوثری خبر بدهد که چنین تیمی در ستاد کل تشکیل شده است، غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیسجمهور درباره جزئیات حادثه گفته بود: «ما در هوای صاف به سمت تبریز حرکت کردیم و در میانه مسیر به یک لکه ابر رسیدیم. خلبان بالگرد حامل رئیسجمهور هنگام رسیدن به ابر دستور افزایش ارتفاع داد اما پس از افزایش ارتفاع، اثری از بالگرد حامل رئیسجمهور نبود. از همان لحظه که اعلام کردند، ارتباط رادیویی وجود ندارد، تماسهایی با تلفن شهید سردار موسوی، دکتر امیرعبداللهیان، امام جمعه و استاندار برقرار کردیم اما هیچ یک از آنها پاسخ نمیدادند. بنده، علیاکبر محرابیان و مهرداد بذرپاش در هلیکوپتر بعدی بودیم که هرچه تلاش کردیم، پاسخی دریافت نکردیم. وی همچنین گفته است: «کادر پرواز ما اعلام کرد، تماسی با تلفن همراه خلبان کاپیتان مصطفوی برقرار کرده اما به جای کاپیتان مصطفوی آقای آیتالله آلهاشم پاسخ داده و اعلام کرده حالم خوب نیست و ما به دره افتادهایم. ایشان اطلاعات خاصی بیان نکردند، بنده نیز با همان شماره تلفن تماس گرفتم، ایشان اعلام کردند ایشان حالش خوب نیست و گفت نمیداند چه اتفاقی افتاده است. از آقای آلهاشم پرسیدم کجایید؟ گفت نمیدانم. گفتم آدرس یا مشخصهای دارید تا سراغ شما بیاییم؟ گفت، لابهلای درختان هستم، پرسیدم بقیه همراهان حالشان خوب است؟ آنها را میبینید؟ گفت، من هیچکس را نمیبینم و تنها هستم و متوجه نشدهام چه شده است، کسی هم اطراف من نیست. ایشان مشخصه جنگل و درختان را داد؛ بلافاصله برای ما مشخص شده که بالگرد رئیسجمهور دچار سانحه شده و آنجا ماموریت خودمان را این تعریف کردیم که سریعاً به محل سانحه برسیم و اگر نیاز به امداد و نجات باشد، کار امداد و نجات را انجام دهیم؛ آنجا امکانات خوبی در معدن مس بود و خودروها و آمبولانس مناسب وجود داشت؛ کادر پزشکی را همراه خودمان کردیم و به سمت منطقهای که برآورد میکردیم این سانحه رخ داده، رفتیم. من ۳ یا ۴ بار با آقای آلهاشم صحبت کردم، همکاران دیگرمان هم مکرراً با ایشان در تماس بودند تا ۳ یا ۴ ساعت بعد از سانحه، آقای آلهاشم جواب تماسها را میداد اما جواب دادنهایی که نشان میداد، رمقی نداشتنند و فقط بیانگر حیات ایشان بود. وی متذکر شد: بعداً فهمیدیم که سایر سرنشینان بالگرد در دم جان باختهاند؛ اوضاع و شرایط پیکرها حکایت داشت که بلافاصله بعد از سانحه شهید شدهاند».