رنگ‌زمینه

صفحه اصلی > سیاست : پاکدست و فساد‌ستیزم

پاکدست و فساد‌ستیزم

غلامرضا نوری‌قزلجه وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی در دفاع از خود تاکید کرد: هدفم رسیدن به امنیت غذایی است

 

گروه سیاسی: جلسه صبح دیروز پنجمین نشست متوالی مجلس اولین وزیر غلامرضا نوری‌قزلجه، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بود. ابتدا کمیسیون اجتماعی مجلس موافقت خود را با نوری‌قزلجه، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اعلام و قزلجه هم پس از نظر مخالفان و موافقان برنامه‌هایش پشت تریبون رفت. قزلجه را شاید بتوانیم یکی از مرتبط‌ترین وزرای پیشنهادی برای وزارتخانه تعیین‌شده‌اش بداینم. تحصیلات مرتبط با کارش و فعالیت‌های تخصصی در همین راستا ازجمله نکات مثبت اوست. نوری‌قزلجه شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، رئیس کمیته ارتقاء توانمندی‌های حرفه‌ای و ساماندهی اشتغال سازمان استان را در کارنامه کاری خود دارد که به صورت همزمان به‌عنوان کارشناس ارشد سازمان جهاد کشاورزی هم فعالیت می‌کرد. او در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در انتخابات ۱۲ اسفند ماه سال ۱۳۹۰ شرکت کرد و توانست به‌عنوان نماینده مردم بستان‌آباد به مجلس راه یابد. پس از پایان دوره نهم مجلس به‌عنوان جانشین قائم‌مقام وزیر کشاورزی منصوب شد. او همزمان مشاور وزیر جهاد کشاورزی وقت بود و پس از آن به‌عنوان معاون ارتباطات حوزه ریاست مجلس و سرانجام به‌عنوان معاون اجرایی علی لاریجانی منصوب شد و تا آغاز دوره یازدهم مجلس در این سمت باقی ماند.
او در سخنرانی‌ای که در صحن علنی برای دفاع از برنامه‌هایش داشت از فسادستیزی گفت. به گفته وزیر احتمالی کشاورزی در هر کجا که خدمت کرده از شروع خدمت، مشی‌اش پاکدستی و فسادستیزی بوده و یک مورد خلاف آن اتفاق نیفتاده است؛ بنابراین، این محکم‌ترین وعده‌ای است که در مجلس و در محضر نمایندگان می‌تواند بدهد. وی با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌های من همان سیاست‌گذاری‌هایی است که در قوانین بالادستی بوده است، عنوان کرد: رسیدن به امنیت غذایی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است به‌ویژه از روش‌های دانش‌بنیان و اتکای بهره‌وری که شاید بتوان گفت تنها مسیر پیش‌رو و سیاست‌گذاری من در این بخش است. با وجود مباحثی که وجود دارد، خیل عظیمی از همکاران پاکدست با روحیه خدمتی بالا و جهادی در مجموعه جهادی کشاورزی هستند که همه برنامه‌ها را با کمک آنها پیش خواهیم بود و حتماً نیز به مشکلات معیشتی آن مجموعه توجه خواهیم کرد.
قزلجه هدف اصلی خود در دوره ۴ ساله جهت اصول به اهداف مندرج در اسناد بالادستی، تامین امنیت غذایی به استناد اسناد بالادستی همچنین پیاده‌سازی اصول حکمرانی خوب در زنجیره ارزش کشاورزی و غذا دانست و افزود: در بحث اصلاح ساختارها که اصلاح ساختار خود وزارت جهاد کشاورزی به خصوص غفلتی که در این بحث شده، این بخش را تقویت می‌کنیم. موضوع دانش‌بنیان را در ساختار وزارتخانه نهادینه می‌کنیم و با آن سیاست‌هایی که شما ابلاغ فرموده‌اید در برنامه هفتم مطابق آن وزارتخانه را چابک و متناسب با شرایط موجود درست می‌کنیم. به‌ویژه تشکیل سازمان پیشرفت و آبادانی روستایی و عشایری که یکی از وظایف مغفول مانده در ماده یک قانون تشکیل وزارتخانه جهاد کشاورزی هست و بسیار هم مورد تاکید دلسوزان و نمایندگان محترم است که این کار هم ان‌شاالله به زودی انجام خواهد گرفت. بهبود مدیریت کلان بخش کشاورزی با مشارکت تشکل‌های صنفی تخصصی و فراگیر و اصلاح نظام بهره‌برداری نیاز است. بنده به مشارکت مردم بسیار معتقد هستم. مجموعه‌ای که من ۱۸ سال یا ۲۰ سال قبل مدیریت می‌کردم همه رمز و راز این موفقیت مشارکت مردم و جلب اعتماد مردم بود.
پیش از سخنرانی نوری‌قزلجه،‌ سیدسلمان ذاکر در مخالفت با او با طرح پرسش‌هایی درباره برنامه‌های پیشنهادی وزیر جهاد کشاورزی برای کاهش مصرف آب و اصلاح نظام بازار گفت: با توجه به برنامه‌های ارائه شده، سوال این است که وزیر پیشنهادی چه راهکاری برای به بهره‌برداری رساندن بازار صادرات کشاورزی دارد؟ چون در برنامه‌شان از اصلاح نظام بازار و بهبود بهره‌وری سخن گفته اما راهکاری ارائه نکردند. آیا می‌خواهند با روش تهاتر پیش بروند یا روش دیگری را در پیش گیرند؟ اسماعیل کوثری هم به قزلجه پیشنهاد کرد که ان‌شاالله پس از اینکه انتخاب شد، گرفتار چای دبش نشود.
سیدابوالحسن مصطفوی در موافقت با وزیر پیشنهادی کشاورزی نوری‌قزلجه را مرتبط‌ترین وزیر پیشنهادی کابینه اعلام کرد و گفت: او در همه دوران خدمتی، مسئولیت‌هایی در سطوح کارشناسی با همترازی وزیر داشته است و به سلامت و پاکدستی و اقتدار و مشی مدیریت جهادی شهرت دارد. یکی دیگر از موافقان، محمد بیات بود. وی با بیان اینکه نوری برنامه عملیاتی و زمان‌بندی برای حل مسائل کلیدی کشاورزی شامل برنامه‌های کوتاه، میان‌مدت و بلندمدت دارد، افزود: او به خودکفایی محصولات کشاورزی اعتقاد داشته و آشنا به برنامه هفتم توسعه است. محمد جلالی نیز با بیان اینکه آقای نوری سابقه و تجربه فعالیت در محیط روستایی و بخش کشاورزی دارد و می‌تواند با هماهنگی و کمک همه زیربخش‌های مختلف کشاورزی، عملکرد موفقی از خود به جای بگذارد، تصریح کرد: در صورت استفاده مناسب و متناسب با توان مناطق مختلف و به‌کارگیری روش‌های نوین دانش‌بنیان و توجه به بخش‌های مختلف کشاورزی می‌توان علاوه بر تولید محصولات کشاورزی، بخشی از محصولات را با کسب ارزش‌افزوده و ارزآوری صادر کرد که آورده مناسبی برای اقتصاد دارد.

sazandegi

«پست قبلی

پست بعدی»

پست های مرتبط

سیاست و ناسیاست

درباره کتاب جدید “سیدمصطفی تاج‌زاده”   تلقی هر فرد از سیاست نه‌تنها…

۲۹ شهریور ۱۴۰۳

زشت‌‌وزیبای آقازادگی

“محمد عطریان‌فر”   آقای علی ربیعی که از دوستان بسیار خوب ما…

۲۹ شهریور ۱۴۰۳

سنت‌شکنی

پس از ۴۴ سال یک جوان اهل تسنن به نام “آرش زره”…

۲۹ شهریور ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید