رنگ‌زمینه

صفحه اصلی > سیاست : چهار تن از نامزدها بانیان وضع موجودند و پاسخگو باشند

چهار تن از نامزدها بانیان وضع موجودند و پاسخگو باشند

اولین مناظره انتخاباتی ریاست‌جمهوری با فرم و شکل بسیار بدی از سوی صداوسیما برگزار شد. دکور به‌گونه‌ای چیده شده بود که مناظره واقعی شکل نگیرد و بیشتر افراد بیایند، حرفی بزنند و بروند. محمد عطریان‌فر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران در گفت‌وگو با انتخاب به ارزیابی اولین مناظره انتخابات نشست. این سیاستمدار معتقد است در مناظره نخست نامزد‌های ریاست‌جمهوری، رتبه اول متعلق به پورمحمدی بود. به گفته او بعد از پورمحمدی نیز آقایان پزشکیان و قالیباف، نمره معادل داشتند و دیگر افراد نمره مناسبی نیاوردند. آقای عطریان‌فر همچنین گفت: این مجموعه مناظرات با امکانات اطلاعاتی بیشتری برگزار شد و نشان داد که مشاوران مربوطه با نظم بیشتری، اطلاعات را به نامزد‌ها منتقل کرده‌اند. صدا‌وسیما و مجری محترم بیشتر مدیریت زمان داشت. هیچ نقشی مبنی بر دخالت در نظم جلسه نداشته و نسبت به خروج افراد از خط سوالات واکنش نداشتند. درحالی که باید نسبت به خروج افراد از محتوای سوالات واکنش نشان می‌دادند.
او افزود: ۴ نفر از این ۶ نفر، منهای آقای پورمحمدی و پزشکیان، با این دولت همکاری می‌کردند. اینها باید پاسخگوی ایرادات‌شان به شرایط موجود خودشان باشند. با این وجود از کنار وضعیت موجود می‌گذشتند و آقای پورمحمدی و پزشکیان با رویکردی اخلاقمدارانه اعتراضی نمی‌کردند.
وی در ادامه درباره عملکرد پزشکیان بیان کرد: باید ۵ مناظره را دید و با یک مناظره نمی‌توان قضاوت درستی داشت. در مناظره دیشب، رتبه اول متعلق به آقای پورمحمدی بود و کلان‌تر از دیگر نامزد‌ها صحبت می‌کرد. بعد از آقای پورمحمدی می‌توانیم گفت‌وگوی آقای پزشکیان و قالیباف را در کنار هم بگذاریم و نمره معادل بدهیم. دیگر افراد نمره مناسبی نیاوردند و آقای زاکانی هم تندی و توهین می‌کرد و از خود ستایش می‌کرد. البته آقای قالیباف هم نسبت به گذشته خود فخرفروشی می‌کرد.
عطریان‌فر درباره بیان جلیلی و قاضی‌زاده گفت: جلیلی کلاً خارج از ماجرا بود و بیشتر درگیر تئوری‌های دانشگاهی و مدرسه‌ای خود بود. مردم هم نمی‌فهمیدند که جلیلی چه می‌گوید. قاضی‌زاده خود را نماینده دولت پیشین می‌دانست و می‌خواست از مظلومیت حادثه رئیسی بهره سیاسی بگیرد. نکته خاصی نیز در صحبت‌های قاضی‌زاده نبود اما مؤدبانه صحبت کرد.

sazandegi

پست های مرتبط

پیشران‌های توسعه ایران در آغاز دولت برای ایران

محمدرحیم رهنما؛ استاد دانشگاه فردوسی مشهد   توجه به پیروزی آقای دکتر…

8 جولای 2024

به دنبال مقصر

پس از مشخص شدن نتایج ریاست‌جمهوری، جریان قالیباف و جلیلی به جان…

8 جولای 2024

شکست راست افراطی

اتحاد چپ‌گرای «جبهه مردمی جدید» در دور دوم انتخابات زودهنگام پارلمانی فرانسه…

8 جولای 2024

دیدگاهتان را بنویسید