رنگ‌زمینه

صفحه اصلی > سیاست : کارزار رسمیت ندارد

کارزار رسمیت ندارد

پاسخ شهرداری تهران به گزارش سازندگی

 

شهرداری تهران پاسخی برای روزنامه سازندگی ارسال کرد. پس از انتشار گزارشی با عنوان «کارزار برکناری زاکانی» که در روزنامه سازندگی منتشر شده بود، مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، پاسخی را برای ما ارسال و درخواست کرد مطابق ماده ٢٣ قانون مطبوعات در روزنامه و در همان لینکی که در سایت منتشر شده و در کانال تلگرامی در سریع‌ترین زمان ممکن منتشر شود. این جوابیه را بخوانید:
«رقابت به پایان رسید، زمان رفاقت برای ایران آمد، بیایید دست‌دردست هم دهیم به مهر / میهن خویش را کنیم آباد!» این مطلع نخستین بیانیه مسعود پزشکیان در قامت رئیس‌جمهور منتخب است. جایی که به‌صراحت از تمام جریان‌های سیاسی و اقشار مختلف مردم برای هم‌افزایی و همکاری در راستای عمران و آبادی مملکت دعوت کرد. وی البته بیشتر نیز در کوران رقابت‌های انتخاباتی، مهم‌ترین اشکال کشور را مباحث‌ها و درگیری‌های بیهوده سیاسی می‌دانست. روزنامه کارگزاران دولت هاشمی‌رفسنجانی که از مهم‌ترین حامیان پزشکیان برای پیروزی در انتخابات بود، تنها یک روز پس از انتشار این مواضع، هم‌چنان مشغول عقده‌گشایی انتخاباتی است. تیتر یک این روزنامه برای برکناری شهردار تهران، آن هم به استناد یک کمپین اینترنتی، چه نسبتی به شعار و مواضع روشن رئیس دولت آینده دارد؟ کمپینی که با بهانه دروغی به نام درخت‌کشی در پارک قیطریه آغاز شد و پس از گذشت ۴ ماه تنها حدود ٨٠ هزار امضا جمع‌آوری کرده است. نکته بامزه گزارش ارگان رسمی حزب کارگزاران اما دو برابر کردن نصاب امضاهای کارزار ادعایی است؛ جایی که این روزنامه می‌نویسد تا لحظه تنظیم گزارش حدود ۱۵۰ هزار نفر از شهروندان پایتخت امضا کردند! درحالی که کمپین مورد اشاره تنها ٨٠ هزار امضا دارد! و نویسنده البته توضیح نمی‌دهد چطوری متوجه شده آن ٨٠ هزار نفر همگی ساکن تهران یا حتی ایران هستند؟! با کدام مکانیسم اعتبارسنجی؟ اساساً تا چه اندازه می‌توان اعتبار یک جریان سیاسی را به چنین ماجرایی گره زد؟
آن هم در شرایطی که از بعد از روی کار آمدن دولت اصلاحات (سال۷۷) تغییر و تحول در ساختمان بهشت به سازوکاری به نام صندوق رای محول شده است! یک بام و چند هوا؟ اگر برای تعیین رئیس دولت تمام‌قد پای تبلیغ مکانیسم انتخابات آمدید به لوازم آن هم پایبند باشید. هیچ کجای قانون یک پلتفرم آنلاین را که بدون اعتبارسنجی از هر کسی که دسترسی به اینترنت دارد، امضا جمع می‌کند به رسمیت نشناخته است. حاکمیت قانون رای همه خوب است!
سوال مهم‌تری که اما مدیران این روزنامه اصلاح‌طلب باید پاسخ دهند این است که کجای این مواضع، درست پس از انتخابات در راستای سیاست‌های رئیس‌جمهور منتخب یا منافع مردم است؟ آن جمعیتی که امیدوار به اصلاح امور، روز جمعه پای صندوق‌های رای به گزینه اصلاح‌طلبان برای بهبود زخم‌های اقتصاد ایران و ارتقای اوضاع معیشتی اعتماد کردند. دوستان اما انگار برنامه‌های دیگری به جای پیگیری مطالبات و هم‌افزایی برای حل مشکلات مردم دارند!
ادعای دیگر آن، یعنی نابود کردن فضای سبز در دوران ششمین مدیریت شهری هم مثل ماجرای پارک قیطریه، غلط اندر غلط است! درباره واقعیت‌ها که به صورت میدانی قابل اندازه‌گیری است، نمی‌توان به شهروندان دروغ گفت! سرانه فضای سبز در پایتخت در ٣٣ ماه گذشته به صورت چشمگیری افزایش داشته است. بالغ ‌بر ۶۴۰ هکتار بوستان جدید فقط در ٣٣ ماه گذشته درون محدوده شهر تهران ساخت و به بهره‌برداری رسید. این ۶۴۰ هکتار در قالب ۱۰۴ بوستان منطقه‌ای یا فرامنطقه‌ای در نقاط مختلف شهر بوده است. نام و نشانی تک‌تک این بوستان‌ها موجود است و روزنامه سازندگی اگر تمایلی برای انتشار واقعیت‌های میدانی داشت، می‌تواند از آنها گزارش تهیه کند. گذشته از آنکه طرح تکمیل کمربند سبز پایتخت نیز با جدیت در ٣٣ ماه گذشته پیگیری شد و بالغ ‌بر ۴۷۵۰ هکتار فضای سبز جدید پیرامون شهر اضافه شده است.
تلاش‌ها برای افزایش فضای سبز شهری اما ادامه دارد. به زودی اکوپارک فرحزاد به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های فرامنطقه‌ای غرب تهران به بهره‌برداری می‌رسد. پروژه باغ‌راه حضرت زهرا(س) که یک فضای بی‌دفاع شهری را به طول ۹ کیلومتر در منطقه ١٧ و ١٨ تهران به تفرجگاه و فضای سبز بدل می‌کند نیز در آستانه بهره‌برداری است. هم‌چنین ده‌ها هکتار باغ جدید حوالی مصلای تهران تحت عنوان پروژه چهارباغ ساخته شده که به زودی افتتاح خواهد شد.
درخت‌کشی، دروغی برای عقده‌گشایی‌های سیاسی است. تداوم این دروغ‌ها، آن هم در فضای پس از انتخابات ریاست‌جمهوری حتماً به مصلحت رئیس‌جمهور منتخب و افکار عمومی نیست! حالا کشور پس از یک دوره تلاطمات سیاسی، محتاج به ثبات و آرامش است. آن‌طور که مسعود پزشکیان می‌گوید، همه باید برای خدمت‌رسانی و ساخت و آبادانی ایران تلاش کنند. کاش کارگزاران دولت هاشمی‌رفسنجانی هم متوجه شوند! شهروندانی که امیدوارانه روز جمعه پای صندوق‌های رای در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کردند، امروز انتظاری جز کار و خدمت مداوم برای ارتقای ایران عزیز ندارد. باقی گزارش روزنامه سازندگی نیز عمدتاً از جنس همان عقده‌گشایی‌های سیاسی است که با واقعیت‌های میدانی و حال خوب شهر و شهروندان متفاوت است. مجموعه مدیریت شهری اما بی‌اعتنا به حواشی مصمم در همکاری با دیگر دستگاه‌ها برای نوسازی‌ زیرساخت‌های شهری است.

sazandegi

پست های مرتبط

وحدت، راه مقابله با توطئه‌ها

دیدار علمای اهل سنت با رهبر انقلاب رهبر معظم انقلاب اسلامی، حفاظت…

۲۶ شهریور ۱۴۰۳

صلح مسلح و صلح آرمانی

ایجاد صلح در منطقه با موازنه قدرت امکان‌پذیر است به قلم؛ عمادالدین…

۲۶ شهریور ۱۴۰۳

برجام یعنی اشتغال

رئیس‌جمهور در اولین کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد: ⭕️برجام یعنی اشتغال   ۲۵…

۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید