رنگ‌زمینه

صفحه اصلی > فرهنگ : رکوردشکنی شوگان

رکوردشکنی شوگان

گزارش جایزه امی

 

مراسم هفتاد‌وششمین دوره جوایز تلویزیونی امی با رکوردشکنی سریال «شوگان» با کسب ۱۸ جایزه و همچنین کسب ۱۱ جایزه برای سریال «خرس» همراه بود.
چهره‌های تلویزیونی برای دومین بار در سال جاری برای قدردانی از بهترین برنامه‌ها گرد هم آمدند. درحالی که مراسم سال ۲۰۲۳ به دلیل اعتصاب‌های سال پیش تا ژانویه امسال به تعویق افتاد ۸ ماه بعد مراسم ۲۰۲۴ برگزار شد تا برندگان هفتاد‌وششمین دوره را در موعد خود معرفی کند. در رقابت امسال سریال «شوگان» شبکه اف‌ایکس با ۲۵ نامزدی در بخش درام پیشتاز بود و «خرس» با ۲۳ نامزدی در بخش کمدی حرف اول را می‌زد.
سریال «شوگان» از اف‌ایکس در حالی پیشتاز شد و بازیگرانش هیرویوکی سانادا و آنا ساوای برای نخستین بار نامزدی این جوایز را کسب کردند که با شکستن رکورد ۲۳ نامزدی برای سریال کمدی «خرس» که تاکنون رکورددار کسب بیشترین نامزدی در تاریخ امی بود، رکورد تازه‌ای کسب کرد و اف‌ایکس در مجموع ۹۳ نامزدی از برنامه‌های مختلفش دریافت کرد.
«خرس» که سال پیش سوپراستار امی بود و ۱۰ جایزه کسب کرد، امسال بازیگرانش جرمی آلن وایت، آیو ادبیری، ایبون ماس- باچراک، لیونل بویس و لیزا کولون زایاس را در فهرست نامزدی داشت.
موفقیت اف‌ایکس آن را به دومین شبکه که بیشترین نامزد سال ۲۰۲۴ را کسب کرد، بدل ساخت و پس از نتفلیکس با ۱۰۷ نامزدی جای گرفت و HBO و Max را با ۹۱ نامزدی پشت سر گذاشت. این دو شبکه برای نخستین بار در چندین دهه یکی از دو شبکه برتر نبودند.
اف‌ایکس به جز «شوگان» و «خرس»، نامزدی سریال کمدی برای «سگ‌های انباری» را هم به دست آورده بود.
مانند دوره قبل، جرمی آلن وایت و ایبون ماس-باچراک، بازیگران «خرس» بار دیگر برنده بازیگری نقش اول و مکمل در یک کمدی شدند و کولون زایاس همبازی آنها نیز نخستین جایزه امی خود را در بخش بازیگر نقش مکمل دریافت کرد و مریل استریپ، بازیگر «فقط قتل‌های درون ساختمان» را پشت سر گذاشت. سریال ««هک» برنده جایزه امی بهترین سریال کمدی شد و «جین اسمارت» برای این سریال برنده امی بهترین بازیگر زن نقش اول کمدی شد و سریال «خرس» در مجموع برنده ۱۱ جایزه امی شد.
سریال «شوگان» با ۱۸ امی رکورد بیشترین جایزه برای یک فصل را در میان سریال‌های درام شکست. «هیرویوکی سانادا» و «آنا ساوای» در بخش بهترین بازیگر مرد و زن برای سریال‌های درام برنده امی شدند. این دو رقبایی چون ادریس البا، گری اولدمن، جنیفر انیستون و ریس ویترسپون را شکست دادند. این سریال هفته گذشته نیز ۱۴ جایزه امی هنرهای خلاق را دریافت کرده بود تا به این ترتیب رکورد این سریال در مجموع به ۱۸ امی در یک فصل برسد. کارگردان این سریال فردریک ای.او.توی هم بهترین کارگردان درام شد. «شوگان» که ۱۴ جایزه امی هنری خلاقانه را آخر هفته پیش دریافت کرده بود، تعداد جوایزش را شب پیش به ۱۸ جایزه رساند.
«بچه گوزن» سریال کوتاه محبوب نتفلیکس هم عنوان بهترین سریال‌ کوتاه را کسب کرد و ریچارد گد، خالق آن، جوایز بازیگر اصلی و نویسندگی را دریافت کرد. همبازی او جسیکا گانینگ که نقش مارتا را بازی می‌کرد هم برنده جایزه نقش مکمل زن شد.
جودی فاستر با بازی در سریال «کارآگاه واقعی: کشور شبانه» شبکه اچ‌بی‌او، اولین جایزه امی را از آن خود کرد و بهترین بازیگر زن نقش اول یک مینی‌سریال یا فیلم تلویزیونی شد و رقبایی چون بری لارسن، سوفیا ورگارا و نائومی واتس را شکست داد.
در بخش بهترین بازیگر زن نقش مکمل در یک سریال درام این بار الیزابت دبیکی برای «تاج» تاج بر سر نهاد تا همبازی خود لزلی منویل در سریال «تاج» و کارن پیتمن برای «برنامه صبحگاهی» را پشت سر بگذارد.
در بخش بهترین بازیگر مرد نقش مکمل سریال درام هم بیلی کروداپ برای «برنامه صبحگاهی» جاناتان پرایس از سریال «تاج» و دیگر رقبایش را پشت سر گذاشت.
جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل در یک مینی‌سریال هم نصیب لامورن موریس برای «فارگو» شد تا جاناتان بیلی برای «همسفران» و رابرت داونی جونیور برای «همدرد» جا بمانند.
جایزه بهترین بازیگر مرد مهمان در یک سریال کمدی به جان برنتال برای «خرس»، بهترین بازیگر مرد مهمان در یک سریال درام به نستور کاربونل برای «شوگان»، بهترین بازیگر زن مهمان در یک سریال کمدی به جیمی لی کرتیس برای «خرس» و بهترین بازیگر زن مهمان در یک سریال درام به میکیلا کول برای «آقا و خانم اسمیت» اهدا شد.
امسال اف‌ایکس با کسب ۳۶ جایزه، موفق‌ترین شبکه شد و نتفلیکس با ۲۴ جایزه و اچ بی‌او/مکس با ۱۴ جایزه پشت سر آن قرار گرفتند.

sazandegi

پست های مرتبط

مبرا از اتهام

“افسانه بایگان” تبرئه شد علی شریف‌زاده‌اردکانی، حقوقدان و یکی از وکلای افسانه…

۲۹ شهریور ۱۴۰۳

اختلاس هنری

گزارش تحقیقی سازندگی درباره ۳۰ تابلوی فاخر موزه امام علی که پنهانی…

۲۸ شهریور ۱۴۰۳

عقبگرد و تکراری

نقد فیلم “مفت‌بر”   هر فیلم یک فیلمساز ناخودآگاه با فیلم قبلی…

۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید