رنگ‌زمینه

صفحه اصلی > سیاست : لبنان غرق خون

لبنان غرق خون

جان باختن ۱۸۲ نفر و زخمی شدن ۷۳۰ نفر در حملات اسرائیل به جنوب لبنان

موج سوم حملات ارتش اسرائیل به جنوب لبنان موجب کشته شدن ۱۸۲ نفر و زخمی شدن ۷۲۷ نفر شد. شبکه المیادین در این ‌باره اعلام کرد که ارتش اسرائیل موج سوم حملات خود به جنوب لبنان را آغاز کرده است. طبق این گزارش در حملات جدید مناطق «الزهرانی»، «زفتا»، «النمیریه» و «عدلون» در جنوب لبنان هدف قرار گرفتند. جنگنده‌های اسرائیل همچنین مناطقی را در شهرک «عیتا الشعب» و شهرک «عنقون» آماج حملات شدید خود قرار داد.
آسوشیتدپرس در گزارش خود نوشته است که «هزاران لبنانی از جنوب این کشور گریختند و در بزرگراه اصلی خارج از شهر صیدا با خودروهایی به سمت بیروت حرکت می‌کردند». به گفته این خبرگزاری این خروج غیرنظامیان را باید بزرگ‌ترین جابه‌جایی داخلی در لبنان از زمان جنگ سال ۲۰۰۶ دانست. همچنین دولت لبنان به مدارس و دانشگاه‌ها دستور داده روز سه‌شنبه در بیشتر نقاط کشور تعطیل شوند و شروع به آماده‌سازی سرپناه‌ها برای آوارگان جنوب کرده است.
آسوشیتدپرس همچنین گزارش داد که ارتش اسرائیل هم (دوشنبه) اعلام کرد که حدود ۳۰۰ هدف را مورد اصابت قرار داده و اعلام کرده که به دنبال سایت‌های تسلیحاتی حزب‌الله است و این درحالی است که برخی از حملات به مناطق مسکونی شهرهای جنوب و دره بقاع شرقی رسیدند. همچنین ارتش اسرائیل خواستار خروج ساکنان منطقه البقاع از این جغرافیا شده است. در همین راستا دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل هم گفت که ما درحال آماده شدن برای هدف قرار دادن اهدافی در دره البقاع در عمق لبنان هستیم. ارتش اسرائیل طی پیامی از ساکنان روستاهای منطقه البقاع در شرق لبنان خواست تا به سرعت از خانه‌های خود خارج شده و یک کیلومتر از مناطق خود دور بمانند. به موازات این روند، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حملات گسترده هوایی اسرائیل به مناطق مختلف مسکونی در جنوب لبنان ‌و کشتار صدها نفر از مردم‌ بی‌دفاع این کشور را به ‌شدت محکوم کرد. سخنگوی دستگاه سیاست خارجی ضمن انتقاد شدید از سکوت و حتی همراهی آمریکا و برخی حامیان غربی رژیم صهیونیستی نسبت به تداوم‌ جنایات این رژیم علیه ملت فلسطین و تلاش برای گسترش دامنه جنگ به کل منطقه نسبت به عواقب خطرناک ماجراجویی جدید اسرائیل هشدار داد. کنعانی با جنون‌آمیز توصیف کردن این حملات خاطرنشان کرد، مماشات در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در یک سال گذشته، این رژیم را نسبت به ادامه جنایات و تداوم سیاست نسل‌کشی جری کرده است.

sazandegi

پست های مرتبط

ماموریت مهم مخبر

حکم رهبری برای “محمد مخبر”   آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در…

۲ مهر ۱۴۰۳

فقط ۱۲ نفر

تیم همراهان “پزشکیان” در نیویورک حاشیه‌های سفر رئیس‌جمهور پزشکیان به نیویورک از…

۲ مهر ۱۴۰۳

قدرت ایده در سازمان ملل

چرا “پزشکیان” باید اجماع بر چندجانبه‌گرایی را در مجمع عمومی مطرح کند؟…

۲ مهر ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید