رنگ‌زمینه

صفحه اصلی > سیاست : پدافند آهنین

پدافند آهنین

رژیم غاصب اسرائیل، بامداد شنبه، نقاطی از مراکز نظامی ایران را در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام مورد هجوم و حمله قرارداد اما نتوانست آسیب جدی به این مراکز وارد کند

گروه سیاسی: حدود ساعت ۲ نیمه‌شب روز شنبه و درحالی که اکثر مردم ایران خواب بودند، اسرائیل به تمامیت ارضی کشور تجاوز کرد. خیلی‌ها از صدای انفجار از خواب بیدار شدند و برخی هم بیدار بودند. ویدئوهای مختلف و خبرهای متفاوتی در فضای مجازی پیچید تا اینکه در نهایت قرارگاه پدافند هوایی کشور دقایقی بعد از ساعت ۶ صبح با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد:«با وجود هشدارهای قبلی مسئولان جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است. در این راستا ضمن دعوت از مردم به حفظ همبستگی و آرامش درخواست شد که اخبار مربوط به این حوادث را از طریق رسانه ملی دنبال کرده و به شایعات رسانه‌های دشمن توجه نکنند».
همچنین ارتش جمهوری اسلامی اعلام کرد که چهار نفر از نیروهای ارتش به نام‌های محمد مهدی شاهرخی‌فر، حمزه جهاندیده، سجاد منصوری و مهدی نقوی در شب گذشته حین مقابله با پرتابه‌های اسرائیل به شهادت رسیده‌اند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم با صدور بیانیه‌ای، اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه چند مرکز نظامی در ایران را به ‌عنوان نقض آشکار حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد به‌ ویژه اصل منع تهدید یا توسل به زور علیه تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی کشورها، دانسته و به شدیدترین وجه محکوم می‌کند. در این بیانیه همچنین آمده است: «جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر استفاده از همه توانمندی‌های مادی و معنوی ملت ایران برای دفاع از امنیت و منافع حیاتی خود و نیز با وقوف به وظایف خود در قبال صلح و امنیت منطقه‌ای، مسئولیت فردی و جمعی همه کشورهای منطقه برای حراست از صلح و ثبات منطقه را خاطرنشان می‌کند و از همه کشورهای صلح‌دوست در منطقه و سایر کشورها که با درک شرایط خطیر موجود از اقدام تجاوزکارانه رژیم اشغالگر اسرائیل ابراز انزجار کرده و آن را محکوم کرده‌اند، قدردانی می‌کند. بی‌تردید استمرار اشغالگری، اقدامات غیرقانونی و جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه به‌ویژه نسل‌کشی مردم فلسطین و تجاوزگری علیه لبنان- که در سایه حمایت همه‌جانبه تسلیحاتی و سیاسی آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی تداوم یافته است- عامل اصلی تنش و ناامنی در منطقه است».

عملیات تروریستی در سیستان
این درحالی است که روز گذشته ۱۰‌ نفر از پرسنل نیروی انتظامی در حمله تروریستی گوهرکوه سیستان‌وبلوچستان نیز به شهادت رسیدند. در اطلاعیه پلیس آمده است: «ساعاتی قبل و در پی تماس‌های تلفنی مردمی با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ دو واحد گشت انتظامی برای ارائه خدمت به شهروندان در محل‌های مورد نظر حاضر می‌شوند. این دو واحد در مسیر برگشت به پاسگاه انتظامی در کمین جنایتکاران تروریست قرار گرفته و طی این درگیری ۱۰ نفر از کارکنان انتظامی و سربازان وظیفه پاسگاه انتظامی گوهرکوه شهرستان تفتان را به شهادت رساندند». اسکندر مومنی، وزیر کشور برای بررسی ابعاد حمله تروریستی گوهرکوه تفتان دستوراتی صادر کرد. صفحه وزرات کشور در پیام‌رسان ایکس نوشت: در پی شهادت ۱۰ نفر از نیروهای مرزبانی در محور مواصلاتی گوهرکوه شهرستان تفتان، ‎وزیر کشور تیمی متشکل از فرماندهان انتظامی و مقامات وزارت کشور را سریعاً مامور بررسی ابعاد این حادثه کرد. پس از گذشت چند ساعت از این عملیات تروریستی، گروهک تروریستی جیش‌العدل (الظلم) با صدور بیانیه‌ای مسئولیت حمله به واحد گشت فراجا در گوهرکوه سیستان‌وبلوچستان را برعهده گرفت.
محمدکاظم موحدی‌آزاد، دادستان کل کشور با صدور متنی به حمله تروریستی جیش‌العدل در سیستان‌وبلوجستان و به شهادت رسیدن ۱۰ نفر از مرزداران کشور واکنش نشان داد. در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است: «اکنون که رژیم کودک‌کش و جعلی صهیونیسم در سراشیبی اضمحلال قرار گرفته، تروریست‌های مزدور و اجیر شده، همزمان با تعدی آن رژیم به برخی از نقاط میهن عزیزمان، دست به جنایت زده و تعدادی از حافظان امنیت که ستون امنیت کشورند را ناجوانمردانه در حوزه شهرستان تفتان به شهادت رساندند. تروریست‌های زبون اجاره‌ایی باید از سرنوشت گروهک منافقین عبرت بگیرند و بیش از این در خدمت بیگانگان نمانند و به مردم خود خیانت نکنند و مطمئن باشند، بحول قوه الهی به زودی به سزای اعمال ننگین خود خواهند رسید و انتقام خون شهیدان از آنان گرفته خواهد».

دیپلماسی عراقچی
تجاوز اسرائیل به خاک ایران واکنش‌هایی هم در پی داشت. مثلاً محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌‌جمهور در پی این اقدام اسرائیلی‌ها با انتشار عکسی از پرچم ایران در توئیتی نوشت: «اقتدار ایران دشمنان مام میهن را زبون و خوار می‌کند».
همچنین صادق زیباکلام در پیامی در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس مدعی شد: حمله هوایی سحرگاه امروز اسرائیل به ایران بیش از آنکه دستاورد نظامی برای تل‌آویو باشد، موفقیت دیپلماتیک برای واشنگتن بود که توانست نتانیاهو را وادار نماید تا حمله را بسیار محدود کند تا ایران مجبور به تلافی نشود. آمریکایی‌ها برای چندمین‌ بار نشان دادند که خواهان جنگ با ایران نیستند. محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا هم عنوان کرد: «برخلاف حملات قبلی رژیم صهیونیستی به میهن عزیزمان که ‎کشورهای عربی سکوت می‌کردند، بعد از تهاجم دیشب چند کشور عربی آن را رسماً محکوم کردند. این موفقیت را می‌گذاریم به حساب تلاش‌های دیپلماتیک سردار میدان دیپلماسی ایران، سیدعباس عراقچی» همچنین محسن رضایی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس به حمله به کشورمان واکنش نشان داد. وی در این پست نوشت: «تعدی رژیم صهیونیستی به ایران بیش از آنکه قدرت‌نمایی باشد، حکایت از ترس و فرار آ‌نها داشت‌».
در ادامه بهارستانی‌ها هم به این اقدام اسرائیل واکنش نشان دادند. ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:«دقایقی قبل از طریق فرودگاه مهرآباد وارد تهران شدم و از تعدادی از خیابان‌ها عبور کردم، هیچ چیز غیرعادی مشاهده نکردم. دشمن صهیونیستی مثل پول خرد است فقط سروصدا دارد اما ارزش و تاثیری ندارد. آنها ضعیف‌تر از آن هستند که به ایران بزرگ، آسیب جدی بزنند».
احمد راستینه، نماینده شهرکرد گفت: «امروز بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۴ را در مجلس در کمیسیون تلفیق داریم هم‌اکنون درحال رفتن به مجلس هستم. تهران در آرامش کامل و به برکت پدافند بیدار، همه امروز با شور‌ونشاط کار را آغاز کرده‌اند». علیرضا عباسی، نماینده کرج نیز دیگر نماینده‌ای بود که به حمله اسرائیل به ایران واکنش نشان داد و گفت: «‌ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست، برحذر باش که این معرکه قربانگه توست. سگ هار وحشی منطقه و کسانی که در ترقه بازی ناکام شب گذشته نقش داشته، همراهی کرده یا به آن رضایت داده‌اند، منتظر پاسخ پشیمان‌کننده غیورمردان ایران اسلامی ‌باشند». همچنین ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد اعلام کرد که پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی و کشورهایی که حریم هوایی خود را برای این حمله در اختیار این سگ هار قرار دادند باید به‌گونه‌ای باشد که دیگر کسی جرأت نزدیک شدن به خطوط قرمز ایران را نداشته باشد. به دلاورمردان پدافند هوایی که غرور ملی را در دل مردم ما شعله‌ور نمودند، دست مریزاد می‌گویم».

sazandegi

پست های مرتبط

پادشاه صلح‌طلب ایران

درباره “کوروش”، پادشاه هخامنشیان هفتم آبان در تقویم‌ رسمی كشور به نام…

۶ آبان ۱۴۰۳

رقابت تنگاتنگ

نظرسنجی درباره “هریس” و “ترامپ” رقابت برای ورود به کاخ سفید در…

۶ آبان ۱۴۰۳

خداحافظی با غرب؟

درباره انتخابات گرجستان گروه بین‌الملل: انتخابات پارلمانی گرجستان (شنبه) در سراسر این…

۶ آبان ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید