رنگ‌زمینه

صفحه اصلی > دسته‌بندی نشده : در انتظار مجلس جدید

در انتظار مجلس جدید

محسن هاشمی، رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران بر این اعتقاد است که دولت رئیسی دولت هماهنگی نیست اما باید منتظر روی کار آمدن مجلس جدید برای هرگونه اصلاح در دولت بود. هاشمی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره لزوم اصلاح کابینه دولت سیزدهم گفت: در آستانه تغییر مجلس قرار داریم و الان مناسب نیست در مورد تغییرات در مدیران دولت صحبت شود چراکه باید صبر کرد تا مجلس جدید مستقر شود. وی گفت: نکته قابل توجه این است یک زمانی بحث این بود که وقتی مجلس جدید مستقر می‌شود، کابینه باید مجدداً رای اعتماد از مجلس بگیرد یا خیر که در نهایت به این نتیجه رسیدند که نباید مجدداً از مجلس جدید برای کابینه رای اعتماد گرفت به این معنی که کابینه در مجلس جدید نباید رای بگیرد اما چنانچه لازم است تغییراتی صورت بگیرد، دولت باید با مجلس جدید هماهنگ شود. به گفته هاشمی، درحال حاضر کمتر از دو ماه به پایان عمر مجلس یازدهم باقی ‌مانده است در نتیجه باید مشاهده کرد که مجلس جدید به چه صورت خواهد بود و هیات‌رئیسه و فراکسیون‌ها به چه صورت عمل خواهند کرد، تفکر واقعی مجلس جدید چیست و بعد دولت ترمیم شود. هاشمی ضمن اشاره به نقاط ضعف کابینه دولت سیزدهم تصریح کرد: نظر صاحب‌نظران این است که دولت سیزدهم دولت هماهنگی نیست و مشکلات جدی دارد چراکه دولت در مورد بسیاری از مشکلات که نیاز بوده، حل شوند ازجمله تورم، قیمت خودرو و مباحث فرهنگی نظیر فیلترینگ اینترنت و حجاب و در مجموع مسائل اجرایی از موفقیت کافی برخوردار نبوده است، رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران خاطرنشان کرد: در مجموع ناهماهنگی در دولت وجود دارد و باید مشاهده کرد که مجلس جدید چگونه عمل خواهد کرد به این ترتیب که با فشار مجلس، دولت‌ تغییر می‌کند یا خود دولت تصمیم می‌گیرد ضمن هماهنگی با مجلس، تغییراتی در کابینه انجام دهد.

دور دوم پایداری‌ها
درحالی که مجلسی‌های شناخته شده‌ای مانند قالیباف و متکی بر سر ریاست مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس نزدیک می‌شویم و هستند کسانی که دور دوم را همچنان پراهمیت می‌شمارند. در همین راستا اسماعیل کوثری، نماینده اصولگرای مجلس به مهر می‌گوید که برای دور دوم انتخابات مجلس، دستگاه‌های متولی اجرایی و نظارت هم قطعاً وظایف خودشان را برای برگزاری یک انتخابات رقابتی، سالم و با امنیت کامل انجام خواهند داد. وی افزود: برای دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم پیش‌بینی می‌کنم که جبهه پایداری و شانا (شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی) لیست مشترک بدهند و امنا (ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی) هم لیست جداگانه ارائه کند.

احمدی‌نژاد زیر تابوت
محمود احمدی‌نژاد باز هم پیدایش شد اما این بار نه در قالب منتقد و حاشیه‌سازی بلکه در مراسم تشییع وزیر محبوبش، حمید بهبهانی. عکسی که بسیاری از خبرگزاری‌ها ثبت کرده‌اند، احمدی‌نژاد را درحالی نشان می‌دهد که زیر تابوت وزیر کار متوفی کابینه‌اش را گرفته است. حمید بهبهانی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در دوره مدیریت شهری احمدی‌نژاد و وزیر راه و شهرسازی دولت احمدی‌نژاد بود. بهبهانی که مبدع و مجری طرح دوربرگردان‌ها در تهران بود و ایده مونوریل او در شهرداری تهران هرگز اجرا نشد با رای مجلس شورای اسلامی استیضاح و از مسئولیت وزارت راه و ترابری کنار گذاشته شد. بهبهانی متولد ۱۳۱۹ در شیراز و دارای دکترای تخصصی عمران با گرایش حمل‌ونقل و ترافیک از دانشگاه کینزول فلوریدا و استاد تمام دانشگاه علم و صنعت بود.

sazandegi

«پست قبلی

پست بعدی»

پست های مرتبط

تلاش برای مهار جنگ

“مسعود پزشکیان” دیروز در جمع صادرکنندگان، مشکلات پیش‌روی کشور و دولت را…

۲۹ مهر ۱۴۰۳

شهید میدان

▫️حماس، شهادت “یحیی سنوار”، رئیس دفتر سیاسی این جنبش توسط رژیم اسرائیل…

۲۷ مهر ۱۴۰۳

چهره سیاه محرومیت

بازخوانی زنانه‌شدن فقر نخستین اعتراض‌ جهانی و متمرکز به فقر با هدف…

۲۵ مهر ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید