رنگ‌زمینه

صفحه اصلی > دسته‌بندی نشده : راهبرد انتخاباتی کارگزاران

راهبرد انتخاباتی کارگزاران

در جلسه صبح پنج‌شنبه شورای مرکزی کارگزاران سازندگی ایران به پیشنهاد دبیرکل حزب و با رای اعضا، مصوب شد که کارگزاران با رعایت آیین‌نامه جبهه اصلاحات صرفاً در حوزه‌هایی از انتخابات مجلس شورای اسلامی فعال باشد که نامزد حزبی یا نامزدی با سوابق روشن و قابل دفاع اصلاح‌طلبانه تایید صلاحیت شده باشند.
به گزارش روابط عمومی کارگزاران سازندگی ایران، در جلسه شورای مرکزی که به ریاست محسن هاشمی برگزار شد، سیدحسین مرعشی، دبیرکل حزب طی سخنانی گفت: در شرایط پیچیده امروز جهان، به‌ویژه منطقه خاورمیانه، در برابر تهدیدهای فزاینده نظامی هیچ سلاح بازدارنده‌ای جز یک انتخابات باز و رقابتی با مشارکت بالای مردم نمی‌تواند امنیت ملی ایران را تضمین کند.
وی افزود: همان‌طور که دکتر ظریف در کنگره حزب کارگزاران سازندگی ایران تشریح کرد، این حضور مردم در پای صندوق‌های رای بود که موجب شد، توطئه نتانیاهو برای حمله آمریکا به ایران به جای عراق در سال ۲۰۰۳ بی‌نتیجه بماند. اما امروز می‌بینیم پس از حمله موشکی پاکستان به خاک ایران، این وزیر امور خارجه ماست که به اسلام‌آباد سفر می‌کند! این خود نشان‌دهنده موضع ضعیف دولت برآمده از انتخابات بی‌رونق است.
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران یادآور شد: حاکمیت در هفته‌های اخیر درک درستی از اهمیت مشارکت مردم پیدا کرده است اما نمی‌خواهد به لوازم آن تن بدهد. لازمه یک انتخاب پرنشاط، فضای باز سیاسی و تایید صلاحیت نامزدهایی با گرایش‌های مختلف است که تا امروز اتفاق نیفتاده است. وی اضافه کرد: ما شرمنده مردمی هستیم که مجبور شدند طی چهار سال گذشته، تورم بالای ۴۰ درصد را تحمل کنند. ما شرمنده مردمی هستیم که مدیریت غلط در حوزه‌های دیپلماتیک، اقتصادی و اجتماعی زیر فشار قرار گرفته‌اند.
مرعشی ضمن انتقاد از ردصلاحیت‌های گسترده شورای نگهبان گفت: در این شرایط از ما به ‌عنوان کارگزاران سازندگی ایران تنها در درون حاکمیت امکان‌هایی برای اثرگذاری در جهت بهبود وضعیت کنونی وجود دارد. از این جهت انتخابات در هر شرایطی امکان مهمی محسوب می‌شود. وی افزود: البته برخی دوستان این امید را دارند که با کاهش مشارکت مردم، حاکمیت صدای آنها را بشنود و دست به اصلاحات بزند. اما تجربه سال‌های اخیر در یکدست‌سازی کامل حاکمیت که اکنون به خالص‌سازی رسیده، نشان می‌دهد که مشارکت پایین تاثیری در جهت‌گیری‌هایی نظام ندارد و حتی بخش‌هایی از نظام اساساً از آن استقبال می‌کنند.
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران در پایان گفت: براساس این تحلیل، پیشنهاد ما صرفاً حضور در حوزه‌های انتخابیه‌ای است که نامزد حزبی یا غیرحزبی تایید صلاحیت شده باشد و سوابق روشن اصلاح‌طلبانه داشته باشد و با رعایت آیین‌نامه جبهه اصلاحات بتوانیم در برابر مردم از عملکرد گذشته و آینده آنها دفاع کنیم.
در ادامه این جلسه، اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران به اتفاق آرا پیشنهاد مرعشی را تصویب کردند.

sazandegi

پست های مرتبط

کابینه تکنوکرات‌ها

باید فن‌سالاری در کشور حاکم شود به قلم؛ کیارش اخوان؛ عضو شورای…

25 جولای 2024

عقب افتاده‌ایم

سیدحسین مرعشی در سفر به کردستان: ایران‌ امروز را نمی‌توان براساس الگوی…

21 جولای 2024

اخلاق‌مند و مردم‌دار

چند سطری در حمایت از «مسعود پزشکیان» که نجات ایران در رای…

2 جولای 2024

دیدگاهتان را بنویسید