تفاهمنامه اسلامآباد، نماد پایداری و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است
بهقلم؛ سیدحسین مرعشی؛ دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران

تفاهمنامه اسلامآباد بیتردید یک موفقیت بزرگ ملی است. دستاوردی که حاصل ایستادگی مردم ایران، تلاش نیروهای مدافع کشور، هدایتهای رهبری، تدبیر رئیسجمهور و کوشش دیپلماتهای کشور است. این دستاورد را باید به ملت بزرگ ایران، نیروهای مدافع کشور، رئیسجمهور، مقام معظم رهبری و تمامی دیپلماتهای فعال در این روند تبریک گفت. از نقشآفرینی دولت پاکستان در تسهیل این روند و همچنین میانجیگری امیر قطر و تیم همراه ایشان نیز صمیمانه قدردانی میکنم. چراکه این همراهی منطقهای، توانست مسیر گفتوگوها را هموار کرده و به شکلگیری توافق کمک کند.
تفاهمنامه امضاءشده نمادی از پایداری و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و نشان داد که کشورمان توانسته به اهداف سیاسی خود دست یابد. جمهوری اسلامی ایران در شرایطی این توافق را بهدست آورد که با فشارهای سنگین، از جمله عملیاتهای نظامی و تحریمها مواجه بود، اما این فشارها نتوانست خللی در اراده ملت و مسئولان برای دفاع از کشور ایجاد کند. در این میان، لازم میدانم از صبر و همراهی مردم ایران در تحمل سختیهای ناشی از جنگ و فشارهای اقتصادی نیز تقدیر کنم. مردم ایران شایسته بالاترین احترام هستند و مسئولان باید به پاس این ایستادگی، با عزمی جدیتر برای حل مشکلات اقتصادی و تحقق توسعه کشور تلاش کنند.
تفاهمنامه اسلامآباد گام نخست و بسیار مهمی در مسیر حلوفصل مسائل انباشتهشده است. امیدوارم در ادامه، با پیشبرد مذاکرات، زمینه رفع تدریجی تحریمها و بهبود شرایط اقتصادی کشور فراهم شود و این روند، در نهایت به ثبات بیشتر، بهبود معیشت مردم و آرامش پایدار برای ایران عزیز منجر شود.

