رنگ‌زمینه

صفحه اصلی > دسته‌بندی نشده : نباید قهر کرد

نباید قهر کرد

علی مطهری می‌گوید: ما به افراد معتدل و عقل‌گرا رای دهیم تا زمینه تغییر ایجاد شود

نشست خبری علی مطهری،‌ سرلیست فهرست انتخاباتی «صدای ملت» دیروز در خبرگزاری تسنیم با حضور خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد. مطهری در ابتدا گفت: همه‌ ایران‌دوستان باید توجه ویژه‌ای به انتخابات داشته باشند و اساس برای ما، میزان مشارکت است. وی در پاسخ به سوالی در رابطه با حجاب و فیلترینگ گفت: ما با این فیلترینگ موجود موافق نیستیم و فکر می‌کنیم این نوعی پایمال کردن حقوق مردم است. فلسفه فیلترینگ یکی برای مسائل اخلاقی هم‌چنین مسائل امنیتی و سیاسی است. از نظر اخلاقی آنچه در سکوهای خارجی وجود دارد به ‌نوعی در سکوهای داخلی هم هست؛ بنابراین بستن آنها به‌ خاطر فقدان مفاسد اخلاقی توجیه‌پذیر نیست.
وی همچنین تاکید کرد: حجاب، مساله اصلی کشور نیست و اکثریت قاطع مردم ما به ‌خاطر ایمان و اعتقاد به اسلام، پوشش اسلامی را رعایت می‌کنند و این موضوعی نخواهد بود که کشور را درگیر آن کنیم، نظام هم قائل بر سخت‌گیری در این مورد نیست. همچنین پدیده بی‌حیایی را تقریباً در کشور نداریم و ملاک این است که فلسفه حجاب که عدم تحریک جامعه است، رعایت شود. پرده‌دری و بی‌حیایی نیز وجود ندارد و کسی که جامعه را می‌نگرد، همین مهم را مشاهده می‌کند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه «ساتو ژاپن» درباره رویکرد اقتصادی و سیاست خارجی لیست صدای ملت گفت: ما با مشکل تحریم‌ها روبه‌رو هستیم که باید آن را حل کنیم و تا زمانی که تحریم‌ها وجود دارد ما به وضع طبیعی برنمی‌گردیم و مجبور هستیم، کالاها را با قیمت پایین صادر و با قیمت بالا وارد کنیم و حق بیمه بالاتری را پرداخت کنیم. ما باید به ‌دنبال رفع تحریم‌ها باشیم. متاسفانه دولت چند ماه در مذاکرات تاخیر کرد و طرف مقابل دیگر پای میز مذاکره حاضر نشد و مسائل سیاسی و بین‌المللی هم تغییراتی را داشت به ‌هر حال ما باید به ‌دنبال رفع تحریم‌ها باشیم.
مطهری اضافه کرد: بخشی از وضع موجود نیز ناشی از مدیریت‌هاست که قابل حل است اما مساله تحریم تا زمانی که حل نشود، برخی مشکلات همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.‌ درباره سیاست خارجی باید توازنی بین غرب و شرق ایجاد کنیم. در چند سال اخیر ما گرایش به شرق داشتیم و چین و روسیه از اضطرار ما سوءاستفاده کردند، درحالی که سیاست قطعی ما، نه شرقی و نه غربی است و باید توازنی در این رابطه ایجاد کنیم تا ناچار نباشیم تنها با یک بلوک روابط داشته‌ باشیم و در مراودات اقتصادی مورد تحمیل واقع شویم.
سرلیست فهرست صدای ملت با اشاره به مشارکت در انتخابات مجلس تاکید کرد: با توجه به نظرسنجی‌ها بعید به‌ نظر می‌رسد مشارکت در این دوره انتخابات بالا باشد و قرائن نشان می‌دهد که مشارکت بالا نیست اما از انتخابات دوره قبل مجلس بالاتر خواهد بود.
وی ادامه داد: ما هیچ ارتباطی با برخی شخصیت‌ها و سران حزبی نداریم و درخواستی هم از کسی برای حمایت نداشتیم، اگر خواستند حمایت کنند. بین احزاب و گروه‌های سیاسی حزب اعتدال توسعه، کارگزاران، ندای ایرانیان و اعتماد ملی بیانیه داده از ما اعلام حمایت کردند البته به‌ عنوان مثال، خانه کارگر هم چون اجتماعات صنفی از فعالیت سیاسی منع شدند، شفاهاً اعلام حمایت کردند ولی رسماً نمی‌توانند حمایت کنند و البته ممکن است حوزه‌های دیگری در این چند روز اضافه شوند.
مطهری همچنین در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌هایی برای مجلس دوازدهم دارید؟ تصریح کرد: در فهرست صدای ملت از شاخصه‌های تخصصی استفاده شده است و از تمام اقشار در این لیست نماینده داریم و این افراد مجرب هستند و می‌توانند کمک‌کننده مشکلات کشور همچون مشکلات بازنشستگان و سلامت کشور باشند و قطعاً این مشکلات اولویت‌بندی خواهد شد و ابتدا از دولت درخواست لایحه خواهیم داشت و اگر ترتیب اثر نشد خود؛ طرح برای مشکلات ارائه خواهیم داد.

sazandegi

پست های مرتبط

کابینه تکنوکرات‌ها

باید فن‌سالاری در کشور حاکم شود به قلم؛ کیارش اخوان؛ عضو شورای…

25 جولای 2024

عقب افتاده‌ایم

سیدحسین مرعشی در سفر به کردستان: ایران‌ امروز را نمی‌توان براساس الگوی…

21 جولای 2024

اخلاق‌مند و مردم‌دار

چند سطری در حمایت از «مسعود پزشکیان» که نجات ایران در رای…

2 جولای 2024

دیدگاهتان را بنویسید