رنگ‌زمینه

صفحه اصلی > دسته‌بندی نشده : توسعه در تعلیق!

توسعه در تعلیق!

نوید حسینیون، عضو شورای استان خراسان رضوی حزب کارگزاران سازندگی ایران

افزایش نگرانی‌ها درباره‌ی مجلس بعدی

با پایان یافتن انتخابات مجلس نگران‌کننده‌ترین مقوله‌ای که به نظر می‌رسد به ‌شدت تحت تاثیر نتایج این انتخابات قرار خواهد گرفت، مقوله «توسعه» کشور است. انتخاباتی که قرار بود محل وزن‌کشی تفکرات و توسعه کشور باشد تا با رجوع به رای شهروندان بتواند نحوه مدیریت کشور را مشخص کند حالا تبدیل به محل نگرانی برای توسعه و پیشرفت کشور و محدود به اعلام میزان مشارکت‌کنندگان و تعداد آرای باطله شده است.
مجلس آینده که ترکیبی است از نیروهای شناخته شده اصولگرا و جوانان جویای نام از عدالت‌طلبان که دارای سلیقه خاص با اعتقاد به اینکه با ایجاد محدودیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی بیشتر برای شهروندان و دخالت بیشتر دولت در اقتصاد و بازار با یک اقتصاد دستوری می‌توانند کشور را از بحرانی که به عقیده آنها نتیجه عدم کفایت نسل قبل بوده، خارج کنند!
این طیف از نمایندگان که معلوم نیست کدام بخش از جامعه را بابت چه چیزی نمایندگی می‌کنند، درحالی مدیریت سیاست‌گذاری کشور را به دست می‌گیرند که وضعیت اقتصادی کشور در تنگناست و حفظ زیرساخت‌های اساسی کشور با همین وضعیت به سختی ممکن است. درآمدهای کشور افت اساسی داشته و برنامه و چشم‌اندازی برای توسعه کشور به‌جز در برگه‌های کاغذ و تعارفات بی‌پشتوانه مدیران سیاسی و اداری وجود ندارد.
مجلس بعدی علاوه بر معضل بی‌برنامگی و اغتشاش فکری در اصول اولیه علمی برای حل مشکلات جامعه دچار بحران میزان مشارکت‌کنندگان و آرای باطله نیز شده است که هر گونه برنامه جدی اقتصادی در جامعه را سخت و مشکل می‌کند.
توسعه در هر کشوری حاصل جامعه توانمند و حاکمیت توانمند است، اگر قرار است مجلس به‌ عنوان دستگاه سیاست‌گذار و قانونگذار در کشور به‌ عنوان بخش مهمی از حاکمیت دچار ضعف و سستی شود قطعاً همین توسعه نیم‌بند و نامتوازن نیز در کشور به کما خواهد رفت که زنگ خطری است برای آینده کشور! بدون ‌شک توسعه با این روش و بدون تغییر سیستم حکمرانی امکان‌پذیر نیست، حکمرانی خوب و حاکمیت توانمند، نیازمند جلب اعتماد عمومی جامعه است.

sazandegi

پست های مرتبط

کابینه تکنوکرات‌ها

باید فن‌سالاری در کشور حاکم شود به قلم؛ کیارش اخوان؛ عضو شورای…

25 جولای 2024

عقب افتاده‌ایم

سیدحسین مرعشی در سفر به کردستان: ایران‌ امروز را نمی‌توان براساس الگوی…

21 جولای 2024

اخلاق‌مند و مردم‌دار

چند سطری در حمایت از «مسعود پزشکیان» که نجات ایران در رای…

2 جولای 2024

دیدگاهتان را بنویسید