Page 7 - 01-07-1403-1789 Sazandegi
P. 7
سال 7شماره 8 1787صفحه 10هزارتومان
ددررببایرهراونفت:جاحراپیلجسرفهیاردرخلوبنابانست 7 7 2از لبنان چه خبر؟
28شهریور 14 1403ربیعالاول 1446 روزنامه کارگزاران سازندگیایران چهارشنبه ناعراحصتبیا انیصولتگ ارازیاپنزازشرئکییاسنجمهور سیاست
شهر ردشپیورشانهمادقنابرجﻞسشوسلریامانی رئمیقیسمدانیشباگالهاتهخرارهن گزارش تحقیقی سازندگی
18سپتامبر 2024 رفت کوچه
در دوبی به فروش رسیدند برکنار شد
یادداشتروزاختلاس هنری
گزارشی 30تابلوی فاخر موزه امام علی که پنهانی درباره کوچه
چگوسنیهاباسیدتاهجارایومعهاملجیارتتییرکاردوقت تغییر سیاستسفارت ایران این دعوا سیاسی است
حصقاولقحداننقرهکار
افق3
باادمششماوعلنرمداهتمبـقداقثهـیهع.تبفاانا۲جدقهنفتر۰وراصاجاحغیکتدس۴هخاوربرنااننادی۱رماشمداشززرسساکبنیکفمبرسطسوراتـفنیدثبرمتبیاوتغرـهعتغغاسدـروداخبتزدنانیتیدرـیتهارناددادریاالیرویزنویرسدسدوهدقاقحتکگتدنسرر.امـادایامهنفایآکبـنزریبششصبدبومهیطسطتناستدرنوـالیرهبییاهاتفـآبرردرموتنگیرهًامیادلامضرعقدرخنرداریاکاه۰پمحآحانیاطب۲نیر.وناازمارها۷۰دهجبلطباطادمآتفضایبنجااجسهر۴ررقهکیمااهزواداآدتراج۱اناهاهیهرهامدمنلورابرهیاشااناهتیبییداادهیاهراااییافعنجهرسفاشزاطفرتکنررجنغانمیرییقغرسشینوع۲مداعاانتچتهنداسردمیعحماارم.انـزتکنوریمیفریاکشهگـتیعکنلهـازغد3لترطیلنا۷بشمـتازیبسدراینـ۲ااد۹دآـیدفمـوامدیشرـکنهمقمرکفسغدوریینمگااتدهاکسغرشلتیتگونفرهاصشنااهیننخاننیفرفااغدبوتتددصیتووتوـاهدراینرهسناسـرهبیداسعانربمتازآآ۸تردعینانسمدکونساهیمنکبوراتتت۸کاداهااهان.رنوره۰ناارشدیاشزا۷اتتآتلنجن۰ـبـ۰هش.ممآسیـجاـریها۰ننمحداج۷ااستررهراللوز.براـهه۴دامهانیبهرجتاهـااولتسر۱بعانتانزماووینجش،هاندایوجگنتعطسفاررنشمدمتدریکرفهبااهسسنرآتع،مرقهر،غهیفماتنهادنمقبماتاررنمدتاکهررمهیسلآتااامناهاکسهنسدزتاههرجلجامگااددنرانراویرجلیدنر.ایتن
07 سال هفتم شماره 1789 ممبشیامادکجآنفاوناشتمندروضرد،کسزردعکاولیایتربوکینراسادهـنگدهیمبسرـواکیددسارایاـاارنتمتنـریرحوـزورـناکعاسواـاهتدرمـزتداقسبادهسدااآضدنیواتشضـبنیالضدیببثنتـاسامابـوجوسدرااتـعدفااتدحـهلترطیتمصورارلهیماااتـاکزو،وانهماتانرانرآدافاانکررییاهدیرنمبدهمسثمقوهرشیرمیتـسپجهنددنزای،کراهدفشدینرـیباچاومدیاررب.یراتییهـفراااارایاافترقزسهطنترااـ۲لوهکدتهوخضـ.جنبناغتفنربسنانا.ندهیتلنهقـیادبااهنرووهبببررکنارطاامبقبـک،ا۵ضیربدرااونیاشرشدهسدـبتبراتدوهگابزس۲ارسچیسـیریبیهنبمردهسارهسبگنتداهـادوترانعماداضبااددحیهعرونمناتوداامتهنلفرکیبااریوسدتانشییرین.ردشادکبدـنمرردپااافباـزکه.ماصسسصـبحنرضهسادیترموبـددفینیـوذانررانشتبروبدریعمامـسردممیتردکگهراعندوراهمقیانرییخوددرهسرکریزذکوبجکدستدشاخددسرلامببدیتسیایههرضـهدنجطرزااونراآارمشندناستـیتیبمیمهزاانونیامدسغـیانندهپشیهاهومقاههیاـی.یـیعمنعندنرتـناریوتربـددانینراتهرـینزخهودیجمامداامیرقحکاههشصنایلمریسص.فبعاارمکـهطتنتیبنابکهنمویجالغرهدباـجتانضعسیدـ،ناابیردواهاارریگانـدقیـنقاشرزومو«یگرزواجکبـبفـهرجناههیریاعجهیحنیرتاویحـیرساپهیرتام،ربززداشمنبمـبمننتدشفتتنکنعموـارتـضباانکرمعهااهلویی،داـتسسیاگحیاانکرشاهورنزهندرویانای۵یلراوشانـازلباننلدباسحیترفـم۰جتی۲مناییس۹هتمدداویاادمهکنبجکغرزسـترث۴.گآمماابر.حدلـاـاـینهشارس«امشندهضارویتـببومـش3ـبودبردالز۹بررنددفـمـیهبر۴شگرا۲فسلجکجکوااتـ،یدیاهلرـتاغهابف۶ذمهدنک،وسومندرزتواصکـااارهننقیارنغیدنهتعررمآحلهرهاسمدبایدانشژیابسویانوادبنن.هدنـدهساوصشاس،ازحاعـرتیسجرددجدسـیوسیتلااداکبرس.تشنـمهشیاومینهالاـیاک»نـزتنمدامطعزـازیـیحیایاترمی.تبتجاالهطتیرمایکسدکغنمیرملردیاتکممعاشدر»اییاسقتلمجروبی.قیهنهراممترانامعطویردبجتشرراقیندخمرشآاماخثدیهولارچحربسدسخباخشاندخا0هارجازنلازهیدنادوا3رآورنهیبهبحااداصحثیجانثدرگ،دک.،یزیرارد،آرمسااشینامطنیورز،هضلودمآنزاصانااززمععغطهشدللیعدهلاا،دح6ماددقامییعنماا1ارتتیشحادکدمبلکثششتبمراسویترهیتعدار،شدا:رنیلوزادروپمریوزرصرینکمیتاگیحا،ینی،iضدرجلما،مخاaقوداانوااثحرحریخbاعدبیر،بمنن،uجمیاارتعدجزیدDلصوشورتبیاواtاعخنتالنیددلrندثاشایوهیلaییرذقلهایوهحازپسکااdرکزیlتیوهادرسفrدریلدتاهه،لرورoازیوبنوایهد،بی،م،حزیناWیببوطادظازسخفوک4هریلرهبکاسو1رنیمریاناخثووتمررهاعیزلی
یکشنبه اول مهر 1403 تانواعملاصارنم ابکموارنددههیا،بوسعد:تضاورزشوشریاکییشازهاری تنهآثراارنفقچنطد0رو3زمپییلیاشرد
کنمرکهدیشنهچ.دمفدiششهاهههآـکaنننشنـداکدbـخرـهتهشـافدشuرـسامناـکسصتههیـاوـادیوفههـDنهدرزگایوـنوزجنت.دـtددهـفرا،راونrشـاههفاسااربما)اaرمنسییـسیمنراممواـشـاـواازدdودــدخـنهزlام.گکخبـا۶rخآشتتارررننوگتیo۱تعتجآداوخوزنهلااهی؟ااوجابدنثزاکببWارهنآنرربالیارادهوهاننتهبهن.برتد۰ش(حبودسخیآیادششهآنتهسثتورها3:وامـانآنگمبندکتتیـرمنادرادسااتنطارابلباسشاونمـ؟مًلازـواهرساـهو۶هدنـرمآاوزفاورخینیته۱یاموبزیتنودانشکاههیزدـادثآـمبوههیانهـبارهیاـفورزرپفاراهردثرمنریبمجداربردزسبنایداوهدـیای۴وشساشددـیفترگس۱خیتـهاخ.ییترایـررامتتارثفهمنومتهدتبخترانتبکقهکرندرهشهابلیهزدر
گزارش:گزارش اجتماعی ادامه در صفحه 5
چالشهای اول مهر تابلویی گرانقیمت و نفیس از استاد محمود جوادیپور که در دوبی به فروش رسیده است
محرومیت 790هزار دانشآموز از تحصیل ادامه در صفحه 8
و کمبود معلم در 5نقطه
واکنش سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران به گزارش سازندگی درباره فروش 30اثر فاخر در دوبی
اول مهر و سال تحصیلی جدید در ایران درحالی فرا رسید که
پی شبینی میشــود از 17میلیون نفر دانشآموز حدود 790هزار مرتفع شــد .ایجاد فضای اکران مناســب و شایســته نام موزه و خرید در خیل هنرمندان والامقام این شــهر ،چه بســیار مفاخر که عشق و در پی انتشار مطلبی در روزنامه سازندگی با عنوان «اختلاس هنری»
نفر به علت فقر از نشستن پشت میز مدرسه محروم بمانند .تعداد تجهیزات فنی گام دیگری بود که در این دوره انجام و زمینه برای نمایش ارادت خود به مولای جوانمردان و آزادگان ،حضرت امیرالمومنین(ع) و طرح مطالبی در صحن شــورای شهر در رابطه با گم شدن چند تابلو،
دانشآموزان دوره ابتدایی حــدود 9میلیون و 200هزار نفر ،دوره آثار فراهم شد. را با زبان هنر به زیباترین شکل نقش دادهاند .آیا در سالهای گذشته سازمان فرهنگی هنری شــهرداری تهران با انتشار بیانی های نسبت به آن
متوســطه اول حدود 3میلیون و 800هزار و متوسطه دوم حدود پس از فراهم آمدن امکانات و زیرســاختها ،برنام ه اکران آثار ایــن میزان آثار هنری مرتبط با هنرهای دینی ب هویژه در حوزه مرتبط با
2میلیون و 900هزار نفر است .امسال ی کونیم میلیون دانشآموز هنری در دســتور کار ســازمان قرار گرفت .پس از سا لها آثار 5 شــخصیت جام عالاطراف امام علی(ع) محل توجه قرار گرفته است؟ پاسخ داد .متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
نیز به پایه اول دبستان وارد شدهاند 2.5.میلیون دانشآموز کشور پیرو جملات بیان شده توسط یک عضو شورای اسلامی شهر تهران
نیز در 18هزار مدرســه غیردولتی تحصیل میکنند 154 .میلیون ارزشــمند هنرمندان از گنجینه خارج و در کنار آثار افزوده شده از دیگر چه میــزان از آثار هنرمندان و چه تعــداد از هنرمندان این حوزه محل و مطالب مندرج در روزنامه «سازندگی» در موضوع تعدادی از آثار هنری
جلد کتاب درسی برای دانشآموزان چاپ شده است و افرادی که مجموع ههای خصوصی و نهادهای عمومی ،رویدادهای هنری متعدد با توجه واقع شدند؟ آثار فعلی گنجینه براساس نگاه کارشناسی هنرمندان متعلق به یکی از موزههای وابســته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری
کتاب درسی خود را در سامانه سفارش کتاب ثبت کردند ،اول مهر موضوعات قرآن ،امام علی علی هالسلام ،امام حسین علی هالسلام ،نقاشی و براســاس قاعدهعدالت میان هنرمندان گردآوری شــدهاند؟ اهداف تهران که مدعی خروج ۳۰اثر از گنجینه مذکور و عدم بازگشت و تعیین
کتابخودراازمدرسهدریافتمیکنند .بااینوجودطبقآخرین قهوهخان های ،مقاومت و ...اجرا شد .اخبار این رویدادها در رسان ههای صحیح برای تشــکیل یک گنجینه مرتبط با مــوزه هنرهای دینی امام وضعیت آثار شــد هاند و با توجه به حواشــی ایجاد شــده توسط برخی
آمار اعلام شده از سوی محمد علویتبار ،معاون سازمان پژوهش مختلف قابل رصد و مشاهده است. علی علی هالــسلام را رعایت کرد هاند؟ منابع و اعتبارات این حوزه را در رســان هها پیرامون این موضوع ،ســوالات و دغدغههایی برای بخشی از
وبرنام هریزیآموزشی890هزاردانشآموزهنوزکتا بهایدرسی قرار اکران مدار در مجددًًا ســالها موزه امام علی علی هالسلام پس از طول سالهای گذشته،به درست و به حق و عدالت مصروف کردهاند؟ مردم و اهالی هنر ایجاد شده که لازم است ،نکاتی چند پیرامون این مساله
خود را ســفارش ندادهاند که از این تعداد 100هزار نفر در مدارس گرفت همچنین ســبب شکلگیری رویدادهای دیگر اکران آثار هنری در قواعد علمی و اســتانداردهای فنی در حفظ ،نگهداری و مرمت آثار
ثب تنام اما کتاب درســی خود را ســفارش ندادهانــد و 790هزار نگارخان ههایشهرتهرانازجملهنگارخان ههایلاله،ارسباران،باغموزه رعایت میشــد؟ از گردآوری آثار نــااهلان و نابلدان فاصله گرفت هاند؟ جهت تنویر افکار عمومی تشریح شود؛
نفر در مدارس ثبتنام نکردهاند .براســاس دادههای مرکز آمار در هنرهای ایرانی و ...شد. اهداف سیاسی در میدان اجرا ظهور و بروز نیافت؟ و در یک کلام پس یک .ســازمان فرهنگی هنری شــهرداری تهران نهاد متولی فرهنگ
سا لهای تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰و ۱۴۰۲-۱۴۰۱به ترتیب ۹۱۱هزار درگامبعدطراحیمشترکوه مافزاییمیانسازمانفرهنگی هنری چگونه است؟ آثار سااحلتهمااًاوًل پضاعیســتخگبنهجبیرنهخهیا ازی از و هنر در شــهرداری تهران اســت و از بدو تاسیس ،ماموریت توسعه
و ۹۳۰هزار کودک ۶تا ۱۷ســاله از تحصیــل بازماندهاند .مرکز هنری شــهرداری تهران و حوزه هنــری انقلاب اسلامی که 6 رنجش پرســشها میتواند موجب این فرهنگ و هنر را بر عهده داشته است .عرصههای مختلف هنر و بالتبع
پژوهشهای مجلس ،علت اصلی را فقر اعلام کرده و گفته سهم آثار هنری همواره در دورههای مختلف ،هوی تدهنده به شهر بودهاند و
ناچیزی از علل بازماندن از تحصیل به والدین مربوط میشــود. دارای گنجین های بزرگ و ارزشمند از آثار هنرمندان به نام کشور است، خاطر و ایجاد دغدغه در میان اهالی هنر و هنردوســتان شود؛ لیکن که در نتیجه مدیریت شهری در پیوستگی با هنرمند و آثار هنری توانست
این مرکــز راه چاره را «نظارت مجلس بر دولت برای فراهم کردن انجام شد .براســاس این طراحی و با تصویب هیاتمدیره تفاهمنامه رقابت سخیف سیاســی عرص ه فاخر هنر را دستخوش مجادل ه رسان های از ظرفیت هنر برای نیل به اهداف فرهنگی شــهر و جامعه بهره ببرد.
آموزش رایگان» دانسته و گفته جریمه یا پیگرد قضایی اولیا موثر همکاری مشترک جهت توسعه فعالیتهای فرهنگی هنری به مدت کرده اســت ،باید حقایق را به اهل هنر گفت و البته حر فهای حق آنان قوت وضعف نگاه فرهنگیمدیران شهری واعتقاد و باورآنها به عمق
نیست .طبق اصل ۳۰قانون اساسی« ،دولت موظف است آموزش یک ســال منعقد شد .کارشناســان و نمایندگان قانونی هر دو نهاد، را شنید .امید آن است که مجادله اهل سیاست پای از عرص ه هنر بیرون اثرگذاری هنر در شــهر ،تعیینکننده ضریب اهمیت این عرصه در نظر
رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوســطه فراهم ســازد». ماموریت تهیه برنامه اقدامات عملی و طراحی ســازوکارهای اجرایی برد و زحمت رقابت سیاســی بر رنج اهل هنر نیفزاید .واضح اســت که و عمل مدیران شــهری بوده اســت .آثار هنری ،گنج و محصول رنج
مســئولان وزارت آموز شوپرورش هم بارهــا بر غیرقانونی بودن در جهت تحقق این هدف را پیگیری کرده و پس از ارائه و بررســی در کالبدشــکافی عملکرد گذشته سبب نمایان شــدن بسیاری از خطاها و هنرمند اســت که برای دوره او و بعــد از او به یادگار میماند .اگر هنر
گرفتن شــهریه ثبتنام در مدارس دولتی اصرار کردهاند .ازجمله هیا تمدیرهبهتصویبرساند هاند. جفاها خواهد شد؛ واهمه و هراس از تجلی این اشکالات و خطاهاست اصل باشد آنگاه هنرمند در جایگاه والای اثرگذاری قرار خواهد گرفت
آانخهیا،رًًابعرلایینفمروهاضدویع،تاسکیخدنکگرود.یهومزاچرنیتنآبمهوزگفتشهوپسروخنرگوش ایسوزاترکهت بر این اســاس در دورههای زمانی مختلف و بنا به رویدادهای هنری که تریبونهای اهل سیاست را ب ه غرض فرافکنی روشن میکند .باید در و اثر هنری ،موثر بر روح شهر خواهد شد و شهروندان منتفع خواهند
آموز شوپروروش 50هزار نفــر از دانشآموزان اتباع در مدارس که در ایران و ســایر کشــورها برگزار میشــود و به تناسب موضوع ،آثار پــیحرکتهایایجابیوروب هجلوبودوجبرانکمکاریواشــتباهات شد؛ ولی اگر هنر فرع شود و آ ن را پیوست و زین تآرای دیگر عرصهها
گنجینههای ســازمان فرهنگی هنری و حوزه هنری جهت اکران ارسال خطاپوشی کارنامه گذشتگان را نیز سرلوحه عمل قرار دگاذد.شـقـتطهعـرـاًًاکبنراد وی کنند آنگاه اثر هنری مبدل به کالا خواهد شد و هنرمند را بازیچ هدست
تهران درحال تحصیل هستند. و نمایش داده خواهد شــد .تیم اجرایی به صورت مشترک میان مدیران دوره مدیریتی حاضر افشــای کــمکاری و خطاهای اهل سیاست خواهند کرد .ارزیابی کارنامه دورههای مختلف مدیریت
و کارشناســان دو نهاد تشــکیل شــد و در بالاترین سطوح تخصصی گذشــتگان نبوده و نیست .اشــتباهات کارشناســی ،خطاهای مالی، شهری تهران ،گواه وجود ضعف و قوتهای جدی در میان دورههای
Wکمبود معلم در 5نقطه نســبت به طراحی همه اســتانداردهای هنری ،حقوقی ،مالی و بیم های کاستیهای فنی و علمی و هرچه در دوره مدیریتهای قبل بوده ،گذشته مختلف مدیریتی و گاه در طول یک دوره مدیریت شهری بوده است.
برای پیشبری این برنامههای جدید ،اقدامات لازم انجام شــد .طراحی اســت و امروز باید فقط به آینده اندیشید و برای دست یافتن به آن آینده قوتهایی از قبیل هنرشناســی و قدرشناســی از هنرمندان متعهد و
کمبود معلم در مدارس به یکی از چالشهای اساســی تبدیل و اجرای هر رویداد هنری نیز توســط بخشهــای قانونی دو نهاد مورد درخشــان تلاش کرد .ما تکلیف داریم بر صراط حق حرکت کنیم لیکن ضعفهایی از قبیل رفتار شــعاری و تظاهر بــه جایگاه خطیر هنر و
شــده است .این مشکل ناشی از عوامل متعددی ازجمله افزایش نظارت و ارزیابی مستمر قرار میگیرد. مدیران سابق و اســبق که وضعیت امروز نتیج ه دیروز آنهاست ،انصاف هنرمند .البته دورههایی از سکوت و رفتار خنثی نسبت به هنر و هنرمند
جمعیت دانشآموزان ،بازنشستگی گسترده معلمان و ناکافی بودن تاکنون دو اکران مشــترک در ایران و یک اکــران بی نالمللی در داشته باشند و اگر اینچنین نیست در ب یانصافی ،اندازه نگه دارند.
جذب معلمان جدید اســت .پیامدهای این کمبود شامل افزایش کشــور امارات انجام شده است .سومین اکران داخلی در فصل 7 چهار .آنچه مطرح شــد ثمره مدیریت اســبق شــهری است؛ کارنامه بر این شهر گذشته است که شایسته است آن را هنر ب یعملی نامید.
تعداد دانشآموزان در کلاسهای درس ،افزایش فشــار کاری بر دو .نهاد مدیریت شــهری در این عرصه تنها بازیگر میدان نیست و در
معلمان شــاغل ،کاهش کیفیت آموزش و ایجــاد نابرابریهای پاییز با همکاری مشترک یک نهاد دولتی دیگر و دومین اکران بی نالمللی سابقین که خود ماجرای دیگر است .برای نمایش تمایز میان عملکردها، کنار افراد هنردوست و مجموعههای پرتعداد بخش خصوصی ،نهادهای
آموزشی است .این وضعیت ب هویژه بر عدالت آموزشی تاثیر منفی در انتهای ســال جاری با حضور آثار بیشــتری از هنرمندان کشور ایران آنچه که در طول دو ســال گذشته دوره جدید مدیریت آغاز شده است را دولتی و عمومی نیز وجود دارند که طی ســالهای گذشــته نســبت به
میگذارد .افزایش تعداد دانشآموزان در کلاسها و کاهش زمان برنام هریزی شده اســت .در خصوص رویداد معتبر هنری که در کشور به اختصار مرور کنیم؛ گــردآوری آثار فاخــر هنری تلاش کردهانــد .موزههــا و نگارخانهها و
و توجه معلمان به هر دانشآموز به طور مستقیم بر کیفیت آموزش امارات برگزار شده است لازم به ذکر است که این رویداد با حضور ۶۰اثر با هدف توســعه فعالیتهای هنری در ســال ۱۴۰۱شــورایی رویدادهای هنری ،عرص ه زیبایینمایی دســترنج هنرمندان این شــهر و
اثر میگذارد .متاسفانه این مشکل بیشتر در مدارس دولتی عادی هنری از کشور ایران (به صورت مشترک از آثار سازمان فرهنگی هنری و متشکل از اساتید و بزرگان صاحبنام عرصه هنرهای تجسمی 1 کشــور اســت و آنگاه که آثار مجموعهها رو به فزونی نهد ،گنجینههایی
دیده میشــود زیرا مدارس خاص نظیر مدارس شاهد ،سمپاد و از آثار تشکیل میشود که مصداق گنج داراییهای ملت هنردوست ایران
نمون هدولتــیدراولویــتتوجهمســئولانآموز شوپرورشقرار حوزههنری)درسال ۱۴۰۳برگزارشد.کلیهفرآیندهایحقوقیومالیو کشور تحت عنوان «شورای ساماندهی آثار هنری سازمان فرهنگی هنری
دارند .مسئولان وزارت آموز شوپرورش اعلام کردهاند که در سال بیم هایلازمجهتشــرکتدراینرویدادانجامشدودربالاترینسطح شــهرداری تهران» با ماموریــت تعیین سیاســتها و چارچوب کلان هستند.
تحصیلی جدید با کمبود ۱۷۶هزار معلــم مواج هایم .تاکنون ۹۳ اســتانداردهای تخصصی این حوزه رعایت شــد و در نهایت نیز حضور ساماندهی آثار هنری تشکیل شد .ضمن بیان نظرات تخصصی پیرامون اثهربساـخـکتثنشـــدـرکنیههمامثدبعهاالتابیسرمتفجولاعـمـمعهیدتًًاددردچارعررحضصسعهنهفناـهسـایـرـتیدافرهاادسهیتنوگنبد.هجارییهنبهنرنهدااهرایدیاهیاانزچعآثنماینردتًًویا
هزار نفر از طریق آزمون اســتخدامی ،فار غالتحصیلان دانشگاه نمایندگان ایرانی با موفقیت همراه بوده است. ظرفیتهای شــهرداریتهــراندرجهتتوســعهفعالیتهایهنریو در نگهداشــت و ترمیــم یا در ظرفیتهــای اکران و تبلیــغ و ...دچار
فرهنگیان و معلمان خرید خدمات تامین شــدهاند و مابقی نیز با پنج .با عنایت پروردگار و در نتیجه تلاش کارشناســان و مدیران هنری اثربخشــی هنر بر کالبد شهر ،آخرین وضعیت گنجین ههای شهری مورد کاســتیهایی بودهاند ولی خوشبختانه در چند سا ل اخیر موجی از توجه
اضافه تدریس معلمان شاغل و تدریس معلمان بازنشسته جبران سازمان فرهنگی هنری ،برنامه ساماندهی آثار هنری موجود در گنجینهها بازبینی و بررســی قــرار گرفت .شــورای مذکور وضعیــت نامطلوب در میان دســ تاندرکاران جدید مجموعههای مذکور در توجه و التفات
میشــود .به همین دلیل کلاسهای بدون معلم در مدارس دولتی و رویدادهــای بزرگ اکــران آثار در داخل و خارج از کشــور با تکیه بر گنجین هها ،ضعف جدی اکران و تبلیغ آثــار موجود و نیز تعطیلی فرآیند به ظرفیت گنجینههای هنری ایجاد شــده که مبشــر آینده روشنتر این
اومجسوـدـانلختواماهمدکداشـشـوتر .بوهضگعیفتهت نمسسـئـوبلتًًاا آنراومزایرداترآدماومزا دشروپ۵راوسرتانش ظرفیت و داراییهای هنری کشور عزیزمان ایران ،استمرار خواهد داشت گردآوری آثار فاخر را مورد تاکید جدی قرار داده و از شــورای شــهر و عرصه اســت .بارقههای ایــن تلاشها را میتوان در اشــکالی همچون
خراســا نرضوی ،شهرســتانهای تهران ،اصفهان ،کرمان و یزد و انشــاالله با شــک لگیری جریان گردآوری دیگر آثــار فاخر هنرمندان شهرداری تهران توجه به این عرصه و بهبود وضعیت را مطالبه کردند. ایجاد موسســات تخصصی جدید و نیز خلق فرآیندهای سیستمی برای
شــرایطخاصتریبرقراراســتکهب هدقترصدمیشــودتااز صاح بنام ایران و جهان ،گنجین ههای شهری بیش از پیش غنی و پربار در ســال ۱۴۰۲هیات امنای ســازمان فرهنگی هنری ،پس از اکران و تبلیغ آثار ،انجام سفارشهای جدید برای تولید اثر و نیز همت و
وجود کلاسهای بدون معلم جلوگیری شــود .امســال ۷۴هزار خواهد شــد و آثار هنرمندان اصیل حوزه هنرهای تجســمی از انحصار اســتماع گزارش مذکور مصوب های درخصوص طرح توســعه 2 تلاش برای قوت بخشیدن به حضور موثر هنرمندان ایرانی در رویدادهای
معلم تازهنفــس از طریق آزمون اســتخدامی و فار غالتحصیلان داخلی و خارجی اشاره کرد .در نتیج ه این توسع ه نگاه ،اتفاقاتی از قبیل
دانشــگاههای فرهنگیان و شــهید رجایی وارد مدارس کشــور مافیای آثار تجســمی رهایی خواهند یافت .همچنین توجه به هنرمندان ظرفیت آثار هنری به ســازمان تکلیف مینماید .در گام نخست نسبت به توسع هبازار تولید ،تنوع اکران و نیز حضور موثر در رویدادهای بی نالمللی
میشــوند.امســال ۷۴هزارمعلمبازنشستهشــدندکه ۲۶هزار اصیلی کــه تلخی ناجوانمردی ادوار گذشــته ،آثار آنان را به فراموشــی احصاء آثار موجود اقدام شــد چراکه از گذشــته آثار در گوشــه و کنار در طول این ســالیان اخیر قابل مشــاهده و ارزیابی است .این روند به
نفر از آنها درخواســت ادامه خدمت دادند و از مهرماه به تدریس سپرده بود در اولویت قرار خواهد گرفت .در این مسیر رنجهای بسیاری بخشهای سازمانی و اداری پراکنده بود .بر مبنای مستندات موجود ،آثار صورت جد ی در دوره جدید مدیریت شــهری تهران و از سوی سازمان
مشــغول میشــوند .همچنین مجوز اســتفاده از معلمان خرید پی شروی همکاران هنرمندمان در سازمان فرهنگی هنری خواهد بود که هنری متعدد در سالهای گذشته توسط شهرداران اسبق خریداری شده
خدمات در مدارس تمدید شــده و آنها نیــز همچنان به تدریس با امید به آینده روشن ایران ،آن را بر جان خواهند خرید. و در گنجینه موزه امام علی(ع) انبار شــده بود؛ لیکــن کدام اثر از کدام فرهنگی و هنری آغاز شد.
ادامهخواهندداد.بهگفتهمسئولانوزارتآموز شوپرورشبااین شش .امــا در پایان میتوان اینگونه جمعبنــدی کرد که رقابت سیاسی هنرمندان و با چه وضعیت و قیمتی ،نیازمند ساماندهی و تعیین تکلیف سه .در طول سالیان عمر مدیریت شــهری ،آثــار متعددی از هنرمندان
برنام هریزیها بیش از ۹۰هزار نیروی جدید در مهر امسال نسبت میتواند آنقدر سخیف شود که ن هتنها نسبت به بهان هدهی به دشمنان ملت است .اینها پرسشهایی بود که باید پاسخ کارشناسی مییافت. شــهیر شــهر به پاس جایگاه والای هنر و هنرمند در شــهر ،گردآوری
بهسالگذشتهجذبشدهاند.سخنگویوزارتآموز شوپرورش ایران و رسان ههایشــان و ایجاد تردید و ناامیدی در جامعه بیتفاوت شود پــس از بازگردانــدن تعــدادی از آثــار خــارج از گنجینــه، شــده است .هرچند متاسفانه در ســالهای قبل ،این امر مهم تبدیل به
اعلام کرده که مشــکل کمبود معلم مربوط به سالهای ۹۲تا ۹۶ بلکه دل و ذهن اهل هنر و هنردوســتان را نیز دســتاویزی برای مطامع فهرس تبرداریومستندسازیآثارموجودآغازوبهصورتیک 3 یک ســامان ه فرآیندمحور و قابل اتکا و مستند نشده است و امروز حتی
اســت .در این ســالها تنها راه ورود به شــغل معلمی از طریق نمیتوان به تعداد آثار تهیه شــده در طول این سالها و منابع هزینه شده
دانشــگاههای فرهنگیان و شهید رجایی بود اما جمعیت دانشجو حزبی و گروهی قرار دهد .اگر پرسشــی وجود دارد ،پاسخی داده شده و پروژه مستمر در دستور کار قرار گرفت. برای آنها در طول این سالیان اشاره کرد .کدام نهادها ،آثار کدام هنرمندان
معلمان از ۲۵هزار نفر به ۳هزار نفر کاهش یافت .همزمان با این اگر دغدغ های وجود دارد ،در میدان عمل مشــاهده شده است؛ ولی چه علاوه بــر آثاری که در بخشهای اداری پراکنده بود ،آثاری متعلق به را در کدامین سالها تهیه کردهاند و در کدام بخشها نگهداری میکنند؟
کاهش ،جمعیت دانشآموزی از ۱۲میلیون و ۷۰۰هزار نفر به ۱۷ میشود که نه پاسخ و نه مشاهده عینی هیچ یک شنیده و دیده نمیشود؟ گنجینه شهرداری تهران در نگارخان ههای بخش خصوصی ردیابی شد و مــوزه هنرهای دینی امام علــی(ع) یکی از موزههای وابســته به
میلیون نفر رســید و تعداد معلمان بازنشسته نیز افزایش یافت که هرچند بر همگان مشخص است که دعوای سیاسی ،بهانه نمیخواهد و هیچگونه مستندات قانونی برای این جابهجاییها در دسترس نبود .همه شهرداری تهران است .در شک لگیری این مجموعه 3مولفه «موزه»،
بدون دستاویز و بهانه هم میتوان طرح دعوا کرد. این آثار شناســایی و به گنجینه بازگردانــده و با عناصر متخلف برخورد «هنرهای دینی» و «امام عل ی(ع)» بهعنوان چش مانداز در نظر گرفته
همه این عوامل منجر به کمبود معلم شد. در این عالم سیاســ تزده در هر موقعیت زمانی و مکانی میتوان قانونی انجام شد .همچنین آثار فاخر هنرمندان بزرگ در کنار آثار فراوانی شــده است .موزه تعریف مشخص و تخصصی دارد و باید بدان پایبند
گچنویدا اروصزًا ًلهمخآبرن میونبضودوهعاوسموتق.عآنیچتهآنخچرناابن ظــرف کرد و طرح دعوی که توســط هنرجویان تولید شده بود ،نگهداری میشد .این قبیل آثار در بود ،هنر دینی تعریف مشــخص دارد و معنای پایبنــدی به آن را باید
شود که سپرده به فراموشی کارگاههای آموزشی متعدد تهیه و جهت مستندسازی فعالی تهای موزه بهصراحت بیان کرد و در نهایت شــخصیت «امام علی علی هالسلام»،
میشود روح جامعه است و آنچه از دست م یرود اعتماد جامعه است نگهداری م یشــده اســت .در این مرحله آثار واجد ارزش هنری بالا از عنوان موضوعی خاص برای هنرهای دینی این موزه در نظر گرفته شد.
و آنچه هرگز بازنخواهد گشــت ،فرصت برای کار و پیشرفت است؛ دیگر آثار از حیث اداری و فیزیکی تفکیک شد.
لیکن این معیارها در میان این اهالی سیاســت ،ارزشی ندارد و ارزش تامین نیازمند یهای اولیه و رفع عیوب فیزیکی ساختمان موزه
تنها در «با ما بودن است». انجــام و وضعیت بحرانی گنجینه محل نگهداری تا حد امکان 4