رنگ‌زمینه

صفحه اصلی > دسته‌بندی نشده : فقط رای اعتراضی

فقط رای اعتراضی

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم از مردم درخواست کرد در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به نامزدهایی که به شرایط موجود اعتراض دارند، رای دهند.
در این متن آمده است: «انتخابات و صندوق رای برای ما همواره مهم است. می‌دانم اکثریت مردم ناراضی هستند از شرایطی که نسبت به این انتخابات بوده است. اقلیت کمی در حوزه‌های انتخابیه هستند که از نظر آنها برای انتخاب شایسته هستند. درست است مردم با مشکلات فراوانی مواجه هستند. این مشکلات باید حل شود. حل این مشکلات از طریق تغییر در مجلس و تغییر در دولت خواهد بود و بنابراین راه آن این است که در این شرایط مردم به هر کسی که معتقدند او از شرایط فعلی راضی نیست و به شرایط فعلی حاکم معترض است و دنبال تغییر و تحول در جامعه امروز است، رای دهند و به هر کس که تردید دارند در اینکه معترض است یا معترض نیست، رای ندهند».
روحانی همچنین نوشت: «رای دادن باید یک رای اعتراضی باشد به کسانی که امروز به شرایط موجود معترض هستند و خواهان یک تحول برای توسعه و امنیت بیشتر کشور و رفاه بیشتر، تحول برای معیشت مردم و تحولی برای آزادی بیشتر در جامعه هستند».
رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم تاکید کرد: «لطفاً به هر کسی که مطمئن هستیم به شرایط موجود اعتراض دارد و با صدای بلند این اعتراض خود را اعلام کرده، رای دهیم. این یک قدم در مسیر اصلاح امور کشور است. می‌دانم تا رسیدن به اصلاحات مطلوب مردم فاصله زیادی وجود دارد. آنچه که به مجریان و ناظران توصیه شد برای مشارکت حداکثری مردم و رقابت، متاسفانه عمل نکردند. امیدوارم به دو اصل دیگر، یعنی مساله امنیت و سلامت انتخابات توجه کافی شود».

sazandegi

پست های مرتبط

کابینه تکنوکرات‌ها

باید فن‌سالاری در کشور حاکم شود به قلم؛ کیارش اخوان؛ عضو شورای…

25 جولای 2024

عقب افتاده‌ایم

سیدحسین مرعشی در سفر به کردستان: ایران‌ امروز را نمی‌توان براساس الگوی…

21 جولای 2024

اخلاق‌مند و مردم‌دار

چند سطری در حمایت از «مسعود پزشکیان» که نجات ایران در رای…

2 جولای 2024

دیدگاهتان را بنویسید